Rámutatott: a 2015-ös adatok alapján a nyugdíjbiztosítással rendelkezõ ügyfelek mintegy harmada nem vette igénybe a neki járó 20 százalékos adókedvezményt, a 137 ezer nyugdíjbiztosítással rendelkezõ ügyfélbõl csupán 91 ezren éltek az adókedvezmény lehetõségével.
Pandurics Anett kiemelte: a piac egyik motorja a nyugdíjbiztosítás, 2015-ben a 137 ezer biztosításból 31 milliárd forint díjbevétel keletkezett, amibõl 24 milliárd forint az úgynevezett unit-linked szerzõdésekbõl származott. Az átlagos éves díj 208 ezer forintot ért el, a szerzõdõ ügyfelek átlagéletkora 45 év volt.
A Mabisz elnöke elmondta: a Deloitte biztosítási indexe szerint az emberek 72 százaléka fontosnak tekinti a biztosítók tevékenységét, és a biztosítók megítélése kedvezõbb az ügyfelek körében, mint a bankoké.
Pandurics Anett elmondta: a legerõsebb 5 biztosító társaság piaci részesedése 57,8 százalékról 57,6 százalékra mérséklõdött, a "top 10" biztosítócégé viszont 82,3 százalékról 83,3 százalékra nõtt a biztosítási piacon.
Kifejtette: az egyszeri díjas életbiztosítások 0,8 százalékkal, a folyamatos díjas életbiztosítások 1,0 százalékkal, a vagyon- és egyéb biztosítások 4,8 százalékkal, a gépjármû-biztosítások viszont 16,5 százalékkal nõttek az elmúlt év elsõ három negyedévének számai alapján.
A Mabisz elnöke rámutatott: a gépjármûbiztosítások díjszintje még mindig nagyon alacsony a magyar piacon, még a válság elõttitõl is elmarad.
Pandurics Anett hangsúlyozta: a január 1-je óta bevezetett etikus életbiztosítási koncepció elsõ tapasztalata, hogy a biztosítási termékek több mint felét, 168 konstrukciót kivezettek biztosító társaságok a piacról, a költségek mértéke pedig nagyot esett, az egy évvel korábbi 5-6 százalékról 3-4 százalékra csökkent a teljes költségmutató (TKM).
A Mabisz elnöke jelezte: a biztosítók számára kitörési pontnak számíthat a nyugdíjbiztosítások mellett az egészségbiztosítások, a gépjármûbiztosítások, és a vállalati vagyon- és felelõsségbiztosítások is ilyennek tekinthetõk.
A biztosítócégek vezetõinek panelbeszélgetésébõl kiderült: az idei január és február visszaesést hozott a megtakarítási célú életbiztosítások piacán, amit az etikus életbiztosítási koncepció indulása idézhetett elõ. A fõbb piaci ágakban növekedést várnak a biztosítók vezérigazgatói az eljövõ években.
Ebben a körben Pandurics Anett, a Posta Biztosító elnök-vezérigazgatójaként arról beszélt, hogy a növekedési adatok elfedik a kihívásokat, az etikus koncepció és az alacsony hozamkörnyezet csökkenti a fedezeteket. Egyre jobban számít a biztosító társaságok mérete, a kis biztosítók nem minden kihívásnak tudnak megfelelni.
Raveczky Zsolt, az Erste Biztosító elnök-vezérigazgatója örvendetesnek nevezte, hogy a GDP-vel párhuzamosan a biztosítási piac is bõvül. Szerinte a nyugdíj- és a kötelezõbiztosítás húzóerõt jelentenek a biztosítók számára, a fajlagos költségek esetleges növekedését az ügyfelek számának emelkedése mérsékelheti.