Rohamosan nõ az onlinetérben eltöltött idõ és az onlinevásárlás is
A legnagyobb növekedés Európában tapasztalható. Az európai lakosság 75 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. Az európaiak annyira együtt élnek a hálózattal, hogy 1,25 mobilelõfizetéssel rendelkeznek fejenként. Vagyis minden fõre egynél több mobilelõfizetés jut, és a különbözõ eszközökkel átlagosan havi 1900 percet töltünk online. Vagyis több, mint 30 órát.
Mivel telik az idõ az éterben?
A világ legértékesebb technológiai vállalatának információi szerint a legtöbb idõt az online-vásárlásra fordítjuk, amikor internetezünk. Magyarországon közel 17 százalék volt a hazai e-kereskedelmi forgalom növekedése, ami jóval felette van az európai átlagnak. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma 319 milliárd forint volt. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1%-a.
„Izgalmas adat, hogy 2016-ban elõször a mobil/tablet munkamenetek száma meghaladta az asztali készülékeken végbementek számát, azonban az internetes vásárlások túlnyomó része asztali készülékeken történik – mondta Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezetõ igazgatója, e-shopszakértõ. – Következtetésként levonható, hogy a mobil és tablet készülékeken inkább tájékozódnak, ismerkednek az ajánlattal/termékekkel a felhasználók, majd, amikor egyre közelebb kerülnek a vásárláshoz, nyúlnak az asztali készülékhez.”
Mit vásárolunk online?
A legfrissebb adatok szerint a top 5 online szektor a számítástechnika, a szórakoztató elektronika, a home decor, a játék és a divat. Különbségek a vásárlók onlinetérben való jelenlétében vannak.
„Az X generáció a Facebook, az Y és a Z generáció tagjai az Instagram elkötelezettjei – mondta Irina. – Az Instagram a visual storytellerek jelenlegi legnépszerûbb gyûjtõhelye és ennek a történetmesélésnek hatalmas ereje van. Gyorsan tud erõs engagementet kialakítani: meglátni és megszeretni helyett, meglátni és kattintani/screenshotolni a trend” – tette hozzá a szakértõ.