Sztanó Imre, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója a felmérés ismertetésekor kiemelte, a válaszadók 54 százaléka viszi a mobiltelefonját, 16 százalékuk okosóráját vagy futóóráját a futásra, fõleg azért, hogy mérje a megtett távot, de több mint felük egyéb adatot is regisztrál vele.
A felmérés szerint a válaszadók többségének (58 százalék) elsõdleges motivációja, hogy fitt maradjon, 43 százalékuk kikapcsolódni szeretne, míg minden harmadik futónak a fogyás a fõ célja. A futóversenyre készülést a megkérdezettek nyolc százaléka jelölte meg elsõdleges motivációként - ismertette.
Csanda Gergely, az NN Biztosító kommunikációs vezetõje elmondta: egyre népszerûbb a futás, már mintegy 800-850 ezer ember fut "bizonyos rendszerességgel" Magyarországon, ami szép növekedés, pár éve ez a szám 700 ezer alatt volt. Körülbelül 100 ezren indulnak versenyeken is a kutatás és futóversenyek adatai alapján - tette hozzá.
A felmérésbõl az is kiderült, hogy van fogyasztói igény egy olyan mobiltelefonos alkalmazásra, amely a futáshoz kapcsolódóan vásárlási kedvezményeket ad. Az NN erre az igényre reagálva kifejlesztett egy ingyenes futóalkalmazást, a runaddictot. Ebben a futók a megtett kilométerekért pontokat gyûjthetnek, amelyeket futással, sporttal kapcsolatos vásárlási kedvezményekre válthatnak be, valamint egy évre szóló ingyenes csoportos élet-és balesetbiztosítást is lehet szerezni vele - mondta Sztanó Imre.
Az NN elnök-vezérigazgatója szerint az alkalmazásnak - ami további motivációt nyújthat a futáshoz - akár több tízezer felhasználója lehet.