Felszívják a magyar munkaerõt a szolgáltató központok
2017.05.12
A szolgáltató központok (shared service center, SSC) kedvelik Magyarországot, a többségük tervezi a magyarországi mûködésének további kiterjesztését - derült ki a Deloitte Magyarország felmérésébõl.

A magyarországi szolgáltató központokról készült vizsgálat 27 üzleti szolgáltató központ és 19 ezer ember részvételével készült.

A Deloitte a Nemzeti Befektetési Ügynökség adatai alapján ismertette: jelenleg Magyarországon már több mint 100 vállalat mûködtet ügyfélszolgálati, pénzügyi, HR, IT vagy éppen marketing szolgáltató központot. Ezek hozzávetõleg 42 ezer embert foglalkoztatnak Budapest mellett elsõsorban Debrecenben, Pécsett, Székesfehérváron, Szegeden, Miskolcon és Nyíregyházán.

Lukács Eszter, a Deloitte szenior tanácsadója rámutatott: a trendek egyértelmûen a folyamatosan növekvõ SSC-szektor további fejlõdésére és terjeszkedésére utalnak, a szektor így a külföldi tõke egyik fõ célpontjává válhat az elkövetkezõ években.

A közlemény szerint a szolgáltató központok terjeszkedésének fõ elemei a mûködési terület bõvítése, az új országok bevonása, és (néhány esetben) a céges fúziók és felvásárlások lehetnek. A felmérésbõl kiderült, hogy a terjeszkedésben fontos szerepe van a kormánnyal, az önkormányzatokkal és az oktatási intézményekkel való szakmai együttmûködéseknek. 

Az elemzõk szerint a késõbbiekben tovább erõsödik a szolgáltató központoknál a központi funkcionális irányítás. Ugyanakkor már jelenleg nagy kihívás számukra a tehetséges munkaerõ toborzása és a munkáltatói márka építése. Új lehetõségeket teremthet a magas szintû automatizáció, az SSC-szektor úttörõ lehet a robotikai folyamatok alkalmazása terén is. A nemzetközi mûködés elõretörése pedig szélesebb munkaerõpiacot és egyéb mûködési elõnyöket eredményezhet.