Független alkuszok: kezd beérni az elmúlt évek stratégiája
2011.11.08
Az USA független biztosítási alkuszi szövetségének idei „Best Practices” tanulmánya szerint kezdenek beérni a társaságok recesszió után bevezetett növekedési stratégiái.

Az IIABA tanulmánya szerint a társaságok organikus növekedése szerényen bár, de javult, míg az iparág vezetõ független biztosítási alkuszainak jövedelmezõsége stabil maradt. A kiadvány számos nagy ügynökség üzleti gyakorlatát mutatja be, és egyúttal sürgeti a többieket, hogy õk is hasonló módszereket alkalmazzanak.

Az IIABA háromévente választja ki az USA legkiemelkedõbb pénzügyi eredményeit felmutató biztosítási ügynökségeinek best practice-eit, méghozzá hat bevételi kategóriában. Az ügynökségeket vagy az IIABA, vagy egy biztosítótársaság jelölheti, mûködési teljesítményük alapján.

Az idei eredmények pozitív képet festenek, a korábbi évek negatív eredményei után. A tanulmány megállapította, hogy a legtöbb vizsgálatba vont társaságnak már sikerült hasznot húznia az elmúlt évek növekedési stratégiáiból, amikor a válság jelentõs nyomást gyakorolt az amúgy is gyenge eredményeket produkáló közvetítõi piacra. A fokozott reklám és marketing tevékenységnek, valamint a menedzsment stratégiának köszönhetõen a legtöbb ügynökség versenyelõnyhöz jutott, amikor 2010-ben kezdett talpra állni a piac, és megállt a bevételek 2006 óta tartó csökkenése.

Általában a kisebb bevételû alkuszok kisebb növekedésrõl, stangnálásról számoltak be, míg a nagyobb társaságoknak sikerült a 2010-es eredményeket felülmúló teljesítményt elérniük. A 10-25 millió dolláros árbevétellel rendelkezõ társaságok 0,7-rõl 2,4%-ra tudták növelni organikus eredménynövekedésüket. A bevételek növelésén kívül a társaságoknak sikerült a költségcsökkentés terén is eredményeket elérniük. A társaságok nyereségessége nem változott: az 5 millió dollárnál kisebb bevétellel rendelkezõk átlagos EBITDA-ja 26,2%-os, míg az annál nagyobb bevétellel rendelkezõké 20%-os volt.

Az egy alkalmazottra jutó bevétel mutatója nem mutatott jelentõsebb változást: a kisebb cégek esetében alig haladta meg a 150 ezer dollárt, míg az ötmillió dollárnál nagyobb árbevételû cégek esetében 172 ezer dollár volt. Az évek óta tartó gyenge eredmény arra ösztönzi a cégeket, hogy jobban kihasználják az új és létezõ technológiákat az értékesítésben, költségeiket pedig visszaszorítsák. Ennek következtében a nyereségesség stabil tudott maradni.