Az örmény kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (MTPL) kárhányada 2025-ben csökkenő tendenciát mutatott, január–július között 74,4%-ot ért el, szemben az egy évvel korábbi 79,3%-kal – közölte az Örmény Gépjármű-biztosítók Irodája.
A visszaesés hátterében több tényező áll: az aktív szerződések száma éves szinten 7,9%-kal bővült, a díjbevétel-növekedés üteme 5,6%-ról 17,4%-ra gyorsult, míg a kárkifizetések növekedése 23,6%-ról 7,4%-ra mérséklődött. A biztosított járművek száma ugyanakkor csak 4,7%-kal emelkedett (2024-ben 5,8% volt), miközben az e-kötvények aránya 32%-ról 36%-ra nőtt.
Az idei első hét hónapban a folyó szerződések után beszedett díjbevételek elérték a 19,1 milliárd AMD-t (49,8 millió USD), míg a kárkifizetések meghaladták a 12,8 milliárd AMD-t (33,4 millió USD).
A biztosítók közül a legtöbb MTPL-szerződéssel az INGO rendelkezik, közel 18%-os piaci részesedéssel, kárhányada azonban egy év alatt 72%-ról 75%-ra nőtt. A második helyen a Nairi Insurance áll, amelynél a mutató 67%-ról 65%-ra csökkent. A legmagasabb kárhányadot az Armenia Insurance érte el, 83%-kal (szemben az előző évi 74%-kal). A díjbevételek legnagyobb részét a Nairi Insurance és az INGO gyűjtötte be (20, illetve 19%), míg a kárkifizetésekben az Armenia Insurance és a Nairi Insurance vezettek (21, illetve 20%).