A Swiss Re Institute nemrégiben készített tanulmányban részt vevő 120 ország közül az olyan országok, mint Németország, Franciaország, az Egyesült Királyság, Kanada és az Egyesült Államok a mesterséges intelligenciára leginkább felkészült top 20 ország közé tartoznak. A felkészültség ellenére azonban az AI technológiába vetett általános bizalom viszonylag alacsony ezekben a fejlett digitális gazdaságokban: a válaszadóknak átlagosan csak egyharmada érti meg az AI-t és bízik meg benne.
Úgy tűnik, hogy az AI-ban leginkább bízó emberek a feltörekvő digitális növekedési piacokról, például Indiából, Nigériából, Mexikóból, Indonéziából, a Fülöp-szigetekről és Argentínából származnak.
A Swiss Re Institute szerint a digitális bizalmat számos pszichológiai tényező befolyásolja. E tényezők közé tartozik a kulturális és generációs hozzáállás, az intézményekbe vetett bizalom, az online csalások előfordulása és a technológia, például az AI a könnyű használata és megértése. A cég azt is megállapítja, hogy az olyan technológiák, mint az szenzorok és a mesterséges intelligencia/automatizált döntéshozatala egyre inkább áthidalják a valós és az online világ közötti szakadékot.
Az online ügyintézés biztonsága és hatékonysága kiemelkedő fontosságú, különösen a biztosítási ágazatban, ahol az ügyfélkapcsolatok a bizalomra épülnek, az adatokhoz való hozzáférés pedig a kockázatelemzési és automatizálási képességek mögött álló kulcselem.
Rob Burr, a Swiss Re digitális B2B2C biztosítójának, az iptiQ-nak a vezérigazgatója hozzátette: „A biztosítási ágazatban a digitális bizalom erősítése érdekében sokat lehet tenni az átláthatóság megteremtése és az ügyfelekkel való hatékony kapcsolattartás terén minden releváns érintkezési ponton. A jelentés megállapításai felhívást jelentenek a biztosítók számára, hogy gondolkodjanak el ügyfeleik megérzésein, és azon, hogyan tudnak velük együttműködni a digitális bizalom megteremtése érdekében. A kulcs az innovatív technológiák kihasználása, amelyek zökkenőmentes ügyfélélményt nyújtanak, és a biztosítás minden aspektusát a lehető legjobbá teszik."
A biztosítási ágazatban tapasztalható digitális bizalmi szakadékot úgy lehet áthidalni, ha a fogyasztókat segítik abban, hogy úgy érezzék, ők maguk rendelkeznek az adataik felett. Ezt rugalmas termékek és megoldások kialakításával lehetne elérni. A digitális bizalom az adattranzakciók átláthatóságával, a testreszabással és személyre szabással, a digitális interakciók kényelmével és esetenként az adatcseréért járó jutalmakkal erősíthető - állapítja meg a jelentés.