Nem tartanak az insurtechtõl a közvetítõk
2017.07.10
Legalábbis a múlt hónapban tartott S&P Global Ratings Insurance 2017 konferencia tanulsága szerint. Steven DeCarlo, az AmWINS vezérigazgatója szerint továbbra is jelentõs helye van a közvetítõknek a piacon, és ez nem is fog egyhamar változni.

A szokatlanul derülátó véleményt DeCarlo egy panelbeszélgetésen jelentette ki arra a kérdésre, hosszútávú veszélyt jelentenek-e közvetlenül a fogyasztót megcélzó már létezõ és jövõbeli insurtech startupok a közvetítõi piacra, vagy sem. "Mikor a kezdetekkor tõkét igyekeztünk szerezni, mindenki azt mondta, hogy nekünk leáldozott. Ehhez képest itt vagyunk egy bõ évtizeddel késõbb, és a kezdeti 10 milliós bevétel helyett ma már dollármilliárdokról beszélhetünk éves szinten." - fogalmazott az AmWINS vezér.

Állítása szerint ameddig a közvetítõ valódi hozzáadott értéket tud letenni az asztalra, addig lesz helye a piacon. Véleménye szerint a - konkrétan meg nem nevezett, de egyértelmûen sugalmazott - biztosítási startup, a Lemonade eredményei javarészt propagandának nevezhetõk, ehelyett õ eredményeket produkál. Az elsõsorban a kereskedelmi, és fõként kiskereskedelmi területen aktív AmWINS vezére hangsúlyozta, hogy különösen utóbbi területeken az ügyfelek nem engedhetik meg maguknak például az adatfeldolgozás, vagy analitika költségeit, a személyes kapcsolat és bizalom azonban roppant fontos számukra. Ugyancsak hangsúlyozta, hogy egyáltalán nem számít újdonságnak a vészharangok kongatása a közvetítõi piac felett, már 1977-bõl is találni errõl szóló értekezéseket, a piac viszont él és virul.