A kutatás során a piac értékének meghatározása során figyelembe vették, hogy az ügyfelek saját állításuk szerint mennyire lennének hajlandóak megosztani adataikat a szolgáltatókkal az interneten keresztül. Abban a kérdésben, hogy szerintük egy tízes skálán mennyire valószínû, hogy biztosítót fognak váltani (ahol a 0 az egyáltalán nem valószínû, a 10 pedig a nagyon valószínû), a felmérésben részt vevõk által adott válaszok átlagpontszáma európai szinten 2015-ben még 3,7 volt, 2016-ra viszont már 4,5-re ugrott. Bár tömeges váltásra eddig még nem került sor, minden jel arra utal, hogy ez elõbb-utóbb be fog következni. Azok a biztosítók, amelyek elindulnak a digitalizáció útján, a gépjármû-biztosítási piac újrafelosztásának nyertesei lehetnek - fejtették ki a kutatásban.
Hangsúlyozták: jelenleg az ár jelenti a fõ vonzerõt a használatalapú biztosítások kapcsán. Azonban a biztosítóknak muszáj lesz egyre inkább a kedvezményalapú termékektõl az értékalapú szolgáltatások felé elmozdulniuk, ehhez pedig az ügyfelek igényeit kell a középpontba helyezniük: a válaszadó európai ügyfelek több mint a fele nyilatkozott úgy, hogy hajlandóak lennének megosztani az adataikat a biztosítókkal, ha cserébe a következõ, gépkocsikhoz kapcsolódó szolgáltatások közül legalább egyet igénybe vehetnének: például az ingyenes országúti asszisztencia, vagy az automatikus vészhelyzeti asszisztencia, illetve a lopott autó helyének meghatározása és visszajuttatása.
Európán belül a belga, olasz, brit, francia, német és spanyol piacok rendelkeznek a legnagyobb növekedési potenciállal a digitális alapú gépjármû-biztosítás tekintetében - tették hozzá a kutatásban.