Óriási érdeklõdés kísérte az idén negyedik alkalommal megrendezett NN Night Run Budapest éjszakai futóversenyt: a megmérettetésen közel ötezren vettek részt, mintegy ezerrel többen, mint tavaly. A versenyhez az NN Biztosító elõször csatlakozott névadóként. A résztvevõk növekvõ száma azt támasztja alá, hogy a futás egyre népszerûbb Magyarországon - erre mutatott rá az NN Biztosító magyar internetezõk futási szokásait vizsgáló, reprezentatív online felmérése* is. Utóbbi szerint az internetes eléréssel rendelkezõ magyaroknak már 29 százaléka fut legalább heti egyszer, egy alkalommal átlagosan 4,3 kilométert.
A kutatás feltárta azt is, hogy a futók 54 százaléka mobiltelefonnal vág neki a napi távnak. A mobiltelefonnal futók közül legtöbben (84 százalék) azt mérik okostelefonnal, hány kilométert futottak. A futótevékenységét 56 százalékuk követi, 35 százalékuk pedig arra kíváncsi, mennyi kalóriát égetett el. Az edzés célja a válaszadók 58 százaléka szerint a fittség megõrzése, 43 százalékuk kikapcsolódik futás közben, minden harmadik ember pedig fogyni szeretne. A kutatásból az is kiderül, hogy a megkérdezettek kétharmada örülne annak, ha egy futóalkalmazással pontokat gyûjthetne, amelyeket különbözõ futáshoz szükséges sportfelszerelések és kiegészítõk vásárlására fordíthatna.
"Aktív és rendszeres futóként nap mint nap látom, hogy az emberek egyre gyakrabban róják a kilométereket digitális eszközökkel. Ez a fogyasztói igény hívta életre az NN ingyenesen letölthetõ futóalkalmazását, a runaddictet, amelynek nagyon rövid idõ, mindössze négy hónap kellett a tízezer letöltéshez" - mondta Csanda Gergely, az NN Biztosító kommunikációs vezetõje, aki nagy eredménynek tartja azt is, hogy az elmúlt hónapban a letöltõk több mint a fele használta aktívan az appot. Több százan vették igénybe az alkalmazást az NN Night Run futóversenyen is, melyre a szervezõk különleges kihívásokkal készültek, melyekkel extra runaddict pontokat gyûjthettek a futók. A gyûjtött pontokat pedig augusztus 4-tõl már jótékony célokra is beválthatják a felhasználók, a kedvezmények között ugyanis elérhetõ a Bátor Tábor támogatásának lehetõsége is. A beváltott pontok után az NN Biztosító nyújt támogatást az alapítványnak.
A runaddict felhasználói a megtett kilométerekért cserébe pontokat gyûjthetnek, melyeket az alkalmazás partnereinél futással, sportolással és egészséges életmóddal kapcsolatos kedvezményekre válthatnak be. Az applikáció emellett listázza a közelgõ futóversenyeket is és a futók az appon keresztül könnyen navigálhatnak a megmérettetések nevezési oldalára. Az NN Biztosító a versenyre nevezéshez vagy egy kihívás részeként ajándék csoportos élet- és balesetbiztosítást ad a futónak, melyhez meghatározott futó asszisztencia szolgáltatások is párosulnak. Ennek köszönhetõen a hét minden napján 0-24 órában orvosi call centert hívhatnak, megszervezhetik ortopédiai vizsgálatukat és telefonos edzõi konzultációt is kérhetnek.
Utóbbi különösen fontos az amatõr sportolói közegben: az NN felmérésében megkérdezettek 63 százaléka sosem kért tanácsot szakembertõl az edzéséhez, 57 százalékuk pedig még sosem indult futóversenyen. A legtöbben (72 százalék) egyedül futnak, 92 százalék nem tagja futóklubnak. A megkérdezettek 50 százaléka 20 ezer forintnál kevesebbet szán évente sportruházatra a cipõt is beleértve, 30 százalékuk pedig 20-40 ezer közötti összeget.