A PBA Biztosítási Alkusz Kft. ezer fõ megkérdezésével végzett kutatása szerint a megkérdezettek negyede volt részese közúti balesetnek az elmúlt 5 évben, közülük minden ötödiknek gondot okozott a kapcsolódó adminisztráció. „Bár általában határozottan állítják az emberek, hogy tudják mi a teendõ, a gyakorlatban mégis jelentõsen több idõt és energiát kell a kárrendezésre szánniuk annál, mintha rögtön egy szakértõhöz fordultak volna, ami egyébként alkusznál kötött biztosítás esetén még díjmentes is” – tette hozzá dr. Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetõje. A kárrendezés végül a megkérdezetteknek átlag egy hónapot vett igénybe, harmaduknak ennél is többet kellett várnia.
Kevesen tudják, hogy ha alkuszon keresztül kötik meg biztosításukat, akkor az alkuszhoz tanácsért és segítségért bármikor fordulhatnak díjmentesen. Ezzel rengeteg idõ megspórolható, mivel az ügyintézés napokig, hetekig, esetenként akár hónapokig is elhúzódhat, ezzel együtt semmi sem garantálja, hogy a károsult sikerrel jár.
A PBA kutatása arra is rámutatott, hogy a gépjármûvel kapcsolatos balesetekben résztvevõk közel kétharmada még mindig a személyes kárbejelentési ügyintézést részesíti elõnyben. Viszont a megkérdezettek majdnem fele szívesen fizetne egy telefonos szolgáltatásért, ha az kárrendezésben segítséget nyújtana. Ennél is többen - a válaszadók 57 százaléka - fizetnének olyan külön szolgáltatásért, ami a kárrendezési folyamat összes adminisztrációs terhét leveszi vállukról.
2012.02.28
A magyarok többsége a kárrendezésben tájékozatlan, háromnegyedüknél a kárrendezésre fordított átlagidõ meghaladja a 10 napot – derül ki a PBA Biztosítási Alkusz Kft. felmérésébõl.