Teljesen kiszolgáltatottak a britek a kibertámadásoknak
2017.08.14
A Lockton brit biztosításközvetítõ cég 200 vállalatvezetõt kérdezett meg kutatásához. Az eredmények elég lesújtóak, a finomkodást mellõzve a legtöbb vállalat teljesen tévúton jár, ha egy esetleges kibertámadás veszélyeirõl és hatásairól van szó.

A megkérdezettek fele szerint cége 48 órán belül újra 100 százalékosan tudna teljesíteni egy átfogó kibertámadást követõen, alig 2 százalékuk véli úgy, hogy 10 napnál is több idõ telne el, mire talpra tudna állni a szervezet. A tapasztalatok alapján azonban még ez a kis rész is roppant idealista, a valóságban több hónapra, extrém esetekben évekre is szükség lehet ahhoz, hogy egy-egy támadás negatív hatásain úrrá legyen egy vállalkozás. Peter Erceg, a Lockton kiberbiztonsági divíziójának alelnöke úgy fogalmazott, a britt cégek jelenleg teljesen felkészületlenek egy kibertámadás jellemzõen továbbgyûrûzõ hatásaira, ergo alkalmatlanok is arra, hogy azokat kezelni tudják.

63 százalék ugyan felismerte a reputációs károk veszélyét, alig 26 százalék tudott arról beszámolni, hogy kommunikációs és PR részlegük részt venne a vészforgatókönyvek kidolgozásában. Ehhez kapcsolódóan szintén roppant kevesen számolnak az ilyenkor meggyengülõ fogyasztói bizalommal, alig 52 százalék gondolja úgy, hogy a reputációs kárral jelentékeny ügyfélvesztés is társulna. Nem számol a cégek jelentõs része a járulékos költségekkel sem, ezekkel eleve csak 33-40 százalék kalkulál, de jellemzõen nem veszik figyelembe valamennyi lehetséges költségforrást, úgymint a nyomozati költségeket, a szükséges strukturális átalakításokat, vagy épp a hatósági bírságokat sem.