K&H: a magyarok ötödénél kimarad a nyaralás
2017.08.29
A magyarok 20 százaléka az elmúlt három évben egyszer sem tudott elmenni nyaralni, 39 százalékuk pedig valószínûleg idén sem utazik sehova pihenni, jellemzõen anyagi okok miatt - derül ki a K&H biztos jövõ indexébõl. Azoknak, akiknek van lehetõségük elutazni a többségük a családi körben vagy a párjukkal kettesben eltöltött, vízparti vakációt választja. A pihenést szolgáló nyaralás ellenére a megkérdezettek mindössze 4 százaléka állította azt, hogy sikerült valóban kipihennie magát.

A 30-59 éves magyarok többsége, 80 százaléka az elmúlt három évben legalább egyszer volt nyaralni külföldön vagy belföldön. A 30-39 évesek körében magasabb, 88 százalékos volt az arány, míg az 50-59 éveseknek csak a 69 százaléka mondhatta el ezt magáról - derül ki a K&H biztos jövõ indexébõl. A kutatás ezúttal az utazási, nyaralási szokásokat vizsgálta.

a pénz a gond

A felmérés szerint a magyarok 20 százaléka azonban az elmúlt 3 évben egyszer sem volt nyaralni, 39 százalék pedig biztosnak vagy valószínûnek tartja, hogy idén sem lesz erre lehetõsége. A legfõbb indok a pénzhiány, 71 százalékuk ezzel magyarázta a kimaradt utazásokat. A második helyen az idõhiány végzett, amely az utazók 17 százalékánál volt a legfõbb indok, hogy idén valószínûleg vagy biztosan nem fognak elmenni nyaralni, míg 16 százalékuk nem nyaralásra használja fel a megtakarított pénzét.

családdal a vízpartra

Akinek lehetõsége van elutazni, leginkább szûk családi körben nyaral. Az elmúlt 3 évben vakációzok általában családtagjaikkal vagy a párjukkal kettesben üdültek (44-44 százalék), mindössze 12 százalék mondta azt, hogy gyakran pihen baráti körben, gyerek nélkül, egyedül pedig mindössze 4 százalék kapcsolódik ki.

A legnépszerûbb program a vakáció alatt továbbra is a strandolás: a válaszadók többsége legszívesebben ezzel üti el az idõt, sõt a 2016-os adatokhoz képest népszerûségük még nõtt is: 67 százalékról 71 százalékra. Ez a program leginkább a gyerekes családok körében népszerû. A városnézés, valamint a kirándulás az utazók 65 és 56 százalékát érdekli. A kirándulás a budapestieket; a városnézés pedig a gyermekteleneket és a budapestieket érdekelte legjobban. A wellness-szolgáltatások az utazók felének az érdeklõdését keltik fel, a fesztiválok idejére 31 százalék szervezi a szabadságát.

Az utazók többsége, 60 százaléka a szállásfoglalást saját maga intézi az interneten keresztül. A 30 éves korosztály és a magas jövedelemmel rendelkezõk körében az átlagosnál magasabb, 67, illetve 66 százalékos volt azoknak az aránya, akik az online csatornák segítségével saját maguknak foglaltak szállást. Az utazási irodák segítségét csak az érintettek 15 százaléka veszi igénybe.

a K&H biztos jövõ index

A K&H és a Free Association a biztos jövõ index keretében a magyarok biztonságérzettel és jövõképpel kapcsolatos várakozásait vizsgálja. A kutatásban a biztonságérzetet leginkább befolyásoló tényezõket és annak várt változásait vizsgálják: jelenlegi, rövid és hosszú távú anyagi biztonság; közbiztonság, ingatlanokkal kapcsolatos félelmek, természeti csapások, közlekedésbiztonság, jármûvek biztonsága és utazás. A K&H biztos jövõ index a 9 részindex súlyozott átlaga. A 2017 második negyedévében az index +5,5 ponton áll. A kutatásban 500 fõ vett részt. Az adatfelvétel 2017. május 26 és június 6. között volt.