Új fejlesztéssel jelentkezik az Apple és az AAA az útmenti segítségnyújtás terén
2023.10.04

Az Apple és az AAA most együttműködik, hogy az Egyesült Államokban az iPhone 15 és 14 felhasználók hozzáférjenek az útmenti segítségnyújtáshoz a műholdas technológia segítségével. Ez a szolgáltatás elérhető lesz mind az AAA-tagsággal rendelkezők, mind a nem rendelkezők számára, valamint térerő vagy WiFi hiányában is.

Az AAA egy közleményben részletezte a szolgáltatást, amelynek keretében a felhasználók szöveges csevegésen keresztül kommunikálhatnak az AAA ügynökeivel. A szolgáltatást igénylő személy néhány kérdésre válaszol, majd az AAA az összegyűjtött információk alapján kezdi meg az útmenti segítségnyújtást.

Az Apple bejelentése szerint a műholdas közúti segítségnyújtás két évig ingyenes lesz, és ugyanazokat a műholdakat használja, mint az Apple SOS vészhelyzet- és balesetérzékelő szolgáltatásai, amelyek jelenleg 14 országban elérhetőek.

Rob Nendorf, az Arity nevű mobilitási és adatelemző cég elemzési igazgatója, kiemelte, hogy az okostelefonok számára személyre szabott szolgáltatásokat lehet nyújtani, és hangsúlyozta, hogy a balesetérzékelésnek és a közúti segítségnyújtásnak mindenki számára elérhetővé kellene válnia, nemcsak a legnagyobb biztosítók ügyfelei és azok számára, akik megengedhetik maguknak a legújabb Apple-készülékeket.

Nendorf hozzátette, hogy a pontos balesetfelismerés és a közúti segítségnyújtás biztosítása kihívást jelenthet. „Először is, a fejlesztőknek alaposan meg kell ismernie a mobil hardvert és szoftvert, valamint azt, hogy az érzékelők hogyan szolgáltatnak adatokat. Valószínűleg ez az oka annak, hogy az Apple az újabb iPhone-vonalakra, a Google pedig a Pixel készülékekre összpontosít" - mondta. „Másodszor, olyan mesterséges intelligencia modelleket kell építeni, amelyeket megbízható visszajelzések alapján képeznek ki arra vonatkozóan, hogy történt-e baleset, és mennyire volt súlyos."

További insurtech vállalatok is dolgoznak együtt biztosítókkal, például az Agero és a HONK, és technológiai megoldásokat vezetnek be, mint például mesterséges intelligencia és GPS-követési képességek, hogy javítsák a közúti segítségnyújtás szolgáltatását.