Kilenc hónap telt el azóta, hogy a ChatGPT megrázta a világot.
Az elmúlt években a biztosítási iparág már számos, mesterséges intelligencián alapuló eszközt sikeresen bevetett. Érzékelhető vagy sem, az AI már most is hatással van vállalkozásaink különböző területeire.
Az AI gazdagíthatja az életbiztosítási ügyfélutakat. A mesterséges intelligencia képes a túl sok adattal rendelkező szövegeket szerkesztett adathalmazzá alakítani az NLP segítségével, amely egy a számítógépek számára az emberi nyelv értelmezését és feldolgozását segítő technológia. Az NLP képes automatikusan felismerni a kulcsfontosságú információkat, és azokat közvetlenül a kockázatvállalási vagy kárigénylési folyamathoz rendelni. Az AI segítheti a kérelmezők kockázatainak kiértékelését. Ennek eredményeképpen a kockázatvállalási és kárigénylési folyamatok gyorsabbá, pontosabbá és megfizethetőbbé válnak.
Neem kell aggódniuk az alkuszoknak és a kárrendezési szakembereknek - ez nem jelenti azt, hogy többé nem lesz szükség humán szakemberekre. A valóság az, hogy mostantól az egyszerű vagy ismétlődő feladatokat kiszervezhetik a mesterséges intelligenciának, és a bonyolultabb esetekre koncentrálhatnak.
Az AI a biztosítási ügyfélkapcsolatok erősítésében is döntő szerepet játszhat. A biztosítók például LLM-alapú innovatív ügyfélkapcsolati programokat építhetnek ki, amelyek segítik és javítják a meglévő, humán alapú, interaktív szolgáltatásokat, például a személyre szabott pénzügyi tanácsadást, a biztosítási feltételek oktatását, a kárbejelentési tanácsadást, az automatikus frissítéseket stb.
Az AI mérhetően több hozzáadott értéket nyújthat a biztosítók üzleti folyamataihoz is. Például aktuáriusi feltételezések esetén a gépi tanulási technológia segít a biztosítóknak pontosan megbecsülni az egyes biztosított csoportok halálozási rátáit. Bizonyos életbiztosítók és viszontbiztosítók is felhasználják az AI-t innovatív megoldások kialakítására.
Az AI mérhetően több hozzáadott értéket nyújthat a biztosítók üzleti folyamataihoz is. A mesterséges intelligencia-alapú életmódfigyelő programok biometrikus kockázati tényezőkkel és halandósági becslésekkel kombinálva megelőző tanácsokat kínálnak a felhasználók egészségének optimalizálására és a jövőbeli káreseménykockázatok mérséklésére.
További AI-felhasználási példák: a személyre szabott kárbejelentő levelekre vonatkozó ajánlások generálása, harmadik felekkel, például viszontbiztosítókkal kötött szerződések lekérdezése, adatok összegzése a portfólió teljesítménykezeléséhez, a kockázati modellezés javítása és a feladatok automatizálása.