Taxisofõr, fodrász, virágárus. Csak néhány azok közül a szakmák közül, akiknek korábban komoly gondot jelentett a napi bevétel kezelése, ugyanis munkarendjük nem mindig találkozott a bankfiókok nyitva tartásával, így körülményes volt a készpénz tárolása, kezelése. Az OTP Bank új, digitális szolgáltatásával válaszolt ezekre az ügyféligényekre. A hitelintézet az elmúlt hónapokban tovább bõvítette modern ATM-hálózatát, így a készpénz ki- és befizetésre egyaránt alkalmas ATM-ekbõl ma már 162 darab érhetõ el országszerte. Az OTP Bank tervei szerint az év végéig közel 200 ilyen intelligens automata áll majd az ügyfelek rendelkezésére. Ezek segítségével a nap 24 órájában, akár ünnepnapokon, vagy éppen hétvégén is lehetõség van készpénzbefizetésre, az összeg pedig azonnal rendelkezésre áll a befizetõ folyószámláján.
A szolgáltatás népszerûségét mi sem bizonyítja jobban, hogy a tavaly õszi indulástól kezdve 2017 október végéig összesen 418.000 készpénzbefizetés történt az intelligens ATM-eken keresztül. A készpénzbefizetések összértéke pedig elérte az 51 milliárd forintot. Októberben a havi befizetések forgalma pedig meghaladta a 13 milliárd forintot, ami 246 százalékos növekedést jelent a júliusban mért értékhez képest.
„Az elmúlt hónapok kimagasló tranzakciószámai, valamint a pozitív visszajelzések mind azt bizonyítják, hogy bankunk ügyfelei szeretik és aktívan használják is digitális újításunkat. Ezekre a visszajelzésekre az intelligens ATM-ek számának bõvítésével válaszolunk, hogy a befizetõ ATM-eket még több ügyfelünk számára tegyük elérhetõvé az ország számos pontján.” – nyilatkozta Kéner Zsolt, az OTP Bank senior üzletfejlesztési menedzsere.
A szakértõ hozzáfûzte, a kelet-közép-európai régióban egyedüliként az OTP Bank alkalmazza a készpénz visszaforgatási technológiát, amelynek köszönhetõen a befizetett készpénz közel 90 százaléka visszaforgatható a pénzfelvételkor – ezzel csökkentve a készpénzlogisztikai költségeket.