A hurghadai autóbusz-tragédiában az érintett 40 utas közül csak tíznek nem volt utasbiztosítása, vagyis a szerencsétlenül járt csoport tagjai a magyar átlagnál jobb arányban voltak biztosítva, a statisztikák szerint ugyanis az átlagmagyarok alig harmada köt utasbiztosítást.
A baleset után az utaztató Best Reisen utazási iroda vezetõje, Zám Tibor közölte: a biztosítással nem rendelkezõ utasok orvosi költségeit magukra vállalják, hogy \"az utasok ne szenvedjenek hátrányt és itthoni környezetben, a hozzátartozóik körében épülhessenek fel\". A tíz biztosítatlan orvosi ellátásának költségeit az iroda vezetõje elõzetesen 40−50 ezer dollárban, 9−11 millió forintban jelölte meg.
A Magyar Utazásszervezõk és Utazásközvetítõk Szövetsége megfontolandónak tartaná egy kötelezõ utasbiztosítás létrehozását, ám biztosítói vélemények szerint ennek nincs létalapja. A biztosítást ugyanis csak a szervezett utazásokra lehetne érvényesíteni, a magánszemélyek kiutazását ma lényegében semmilyen jogszabály nem korlátozza − így viszont aligha lehetne megoldani a biztosításkötést.
Az utazási irodáknak ma is van lehetõségük, hogy csomagbiztosításokat kössenek az utasbiztosítási piac szereplõivel, s azt akár díjaikba beépítsék.
Ugyanakkor az utasoknak joguk van visszautasítani. A kötelezõ utasbiztosítás ellen szól az is, hogy az ilyen \"kötelezõ\" biztosításnál csak névleges fedezetek jöhetnének szóba.