Az ügyfelek egyre elégedetlenebbek az autóbiztosításuk költségeivel, ami valószínűleg arra készteti a biztosítótársaságokat, hogy nagyobb hangsúlyt fektessenek a használat alapú biztosítási (UBI) lehetőségekre.
A J.D. Power 2023 U.S. Auto Insurance Study szerint az UBI programokban való részvételi arány 2016. óta több, mint kétszeresére, 8%-ról 17%-ra nőtt. Az új ügyfelek UBI részvételi aránya 26%. Az ügyfeleknek vannak aggályaik az UBI-val kapcsolatban.
A TransUnion kiadta a "Insurance Personal Lines Trends and Perspective" Q2 2023 jelentést, amely rávilágít arra, hogy egyre több fogyasztó ténylegesen lemond a telematikai programokról. A telematikai ajánlatot elfogadó fogyasztók aránya 53%, azaz 12 százalékponttal alacsonyabb, mint egy évvel ezelőtt.
Kelly Hernandez, a Nationwide személybiztosítási telematikai alelnöke e-mailben küldött nyilatkozatában elmondta: "A jövő jelentős fejlődést tartogat a telematika számára, mivel a biztosítók nagyobb hangsúlyt fognak fektetni arra, hogy ki mennyire biztonságosan vezet. A Nationwide a kizárólag kedvezményes árazási programokon túl gondolkodik, amelyeket az ügyfelek igényelnek, hogy pozitívan befolyásolják a biztosítottak vezetési magatartását, és újraformálják az autóbiztosításról való gondolkodásunkat."
A telematikai viselkedésbecslés iránti érdeklődés valószínűleg folytatódni fog a következő néhány évben, mivel a LexisNexis Risk Solutions 2023 U.S. Auto Insurance Trends Report szerint a tíz legjelentősebb biztosítótársaság közül majdnem minden második használ cserealapú terméket.
Adam Pichon, a LexisNexis Risk Solutions gépjármű-biztosítási és kárrendezési részlegének vezető alelnöke nyilatkozatában elmondta: "A nagyobb versenyelőny jobb kárrendezési munkafolyamatokkal kezdődhet, a jobb eredményeket a figyelemeltereléssel kapcsolatos tudatosság és a figyelemelterelés mérséklése indíthatja el, és a fuvarozók elkezdhetik a tervezést arra az esetre, ha a piac lágyul - mindezt az adatok megismerése révén nyert nagyobb tisztánlátással. A megújulás, a felróható jogsértések és a jobb szegmentálás mind-mind példák arra, hogyan lehet az adatok segítségével javítani az eredményeket."