A Gen AI kockázatvállalási, ügyfélszolgálati alkalmazásokat tár fel a biztosítók számára
2023.11.28

Sok biztosító már most saját AI "kiválósági központokat" hoz létre, és 2024-ben tervezi az építkezés megkezdését. - állítja Cindy MacFarlane, a Deloitte globális biztosítási, AI és adat vezetője.

A Gen AI ösztönözhette ezeket a lépéseket. "Most látjuk, hogy ez tényleg valósággá válik, szemben a néhány évvel ezelőtti állapotokkal, amikor még - az AI-ról senki sem akart beszélni. - mondta MacFarlane.

A biztosítók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a mesterséges intelligenciára, és azt vizsgálják, hogyan lehet hasznosítani a Gen AI-t mind a vagyon- és baleseti kockázatok, a kockázatvállalás és az ügyfélszolgálati funkciók, mind a belső funkciók, például a munkafolyamatok kezelése terén.

A Gen AI megváltoztathatja egy biztosító belső működését azáltal, hogy átveszi az egyszerű feladatokat, így a munkatársak szabadon koncentrálhatnak a biztosítottak kiszolgálására, ahogy Jim Fowler, a Nationwide technológiai igazgatója állítja. "A Gen AI-t úgy képzeljük el, hogy a mesterséges intelligencia segítségével virtuális asszisztenseket, virtuális munkavállalókat hozunk létre, amelyek automatizálják a munkatársaink által végzett egyszerű feladatokat, hogy felszabadítsák őket arra, amiben szerintünk a legjobbak, vagyis hogy empatikusak legyenek a tagok és az ügyfelek iránt és minden helyzetben kritikus érvelési és gondolkodási képességekkel rendelkezzenek" - mondta.

Kimberly Harris-Ferrante, a Gartner megkülönböztetett alelnöke és elemzője szerint a biztosítási kötvények összetettségét - mind az élet-, mind a vagyon- és balesetbiztosítási szerződések esetében - jobban lehetne kommunikálni a Gen AI használatával.

A technológia több funkcionális pontot is betölthet a biztosítók számára, ahogy Harris-Ferrante kifejtette:

- A kárrendezők a Gen AI segítségével összefoglalót kaphatnak arról, hogy egy kárigényre adott válaszadás során mit fedez a biztosítási kötvény, és mit nem.

- A kereskedelmi kockázatvállalás során a Gen AI összefoglalhatja egy adott ingatlan kockázatait.

- A Gen AI kombinálhatja a szolgáltatási chatbotokat az általuk kiszolgált ügyfelek elemzésével, hogy meghatározzák az ügyfelek biztosítási jogosultságát.

- A Gen AI összefoglalhatja a jogi és megfelelőségi dokumentumokat, hogy világosabban megmutassa, mit tett a biztosító a szabályozásnak való megfelelés érdekében.

- A Gen AI felhasználható új biztosítási termékek kifejlesztésére és marketingüzenetek generálására.

- A Gen AI és a felhőalapú adatok párosítása az ügyfelek hangulatelemzését eredményezheti, amelyet a szolgáltatási képviselők felhasználhatnak az ügyfél személyre szabott megközelítéséhez. Hasonlóképpen, a marketingüzenetek hangulatelemzésen alapuló személyre szabása növeli azok megtérülési arányát.

Harris-Ferrante szerint a Gen AI-nak megvan a lehetősége arra is, hogy személyre szabja a kár- és életbiztosítási kockázatvállalást.