Az FCA felügyeletért felelõs igazgatója, Megan Butler szerint szinte biztosra vehetõ, hogy az bankszektor képviselõi csak az õket ért incidensek töredékét vallják be. "A hozzánk érkezõ jelentések igen szerények növekedést mutatnak [az incidensek számában] , különösen ha a más pénzügyi szolgáltatókat ért támadások meredek emelkedését nézzük."
Ez az emelkedés igen számottevõ, míg 2014-re csak 5 ilyet jelentettek, addig az idei évben már 49 eset történt. Aggasztó a támadások változó jellege is, az esetek 17 százalékában zsarolóvírus volt a felelõs. A támadásokkal járó károk is óriásira nõttek, az FCA októberben kezdte meg a nyomozást az Equifax Ltd. ügyében, a vállalattól legkevesebb 143 millió ember adatát lopták el hekkerek. A tavalyi évben az Uber 100 ezer dollárt volt kénytelen fizetni, hogy a tõle ellopott 2,7 millió ügyféladatot töröljék a tolvajok.
Butler hangsúlyozta, minden szervezetnek, így a bankoknak is elemi érdeke, hogy azonnal, már folyamatában jelentsék az incidenseket, csak így építhetõ fel koordinált védekezés. A kriptovaluták egyre növekvõ szerepe ezekben az incidensekben óriási kihívás elé állítja az érintett vállalatokat és a hatóságokat egyaránt. A bitcoinhoz hasonló virtuális valuták tökéletes anonimitást biztosítanak a zsarolóknak, de az is gondot jelent, hogy számos bankban és biztosítóban a kibervédelmi és a visszaélések felderítésével foglalkozó részlegek egymástól elkülönülten mûködnek.
A technológia azonban a vállalatok számára is lehetõséget teremt, a kibertámadások jelentõs része ugyanis az emberi hibára alapoz, az érintett munkafolyamatok mesterséges intelligenciával történõ kiváltása nagyobb biztonságot hozhat, ahogy az M.I. szerepe a csalások, törvénytelen folyamatok felderítésében is óriási lehet.