Az Uber lényegében hat éve történõ európai színrelépése óta folyamatos csatározásokat folytat a helyi szabályozó szervekkel, védekezése minden esetben annyi, hogy csupán közvetítõi szerepet tölt be, pusztán egy applikáció. Szerdán a bíróság végleg eldönti, hogy mennyiben ad helyt ennek a logikának, és legalábbis az EU területén vonatkoznak-e rá a személyszállító cégekkel szemben támasztott követelmények, vagy sem.
A helyzet pikantériáját az okozza, hogy az uniós törvény határozottan védi az online szolgáltatásokat mindennemû korlátozástól, a tagállamok jogalkotóinak minden esetben jelezni kell ha olyan szabályozást vezetnek be, ami ezekre is vonatkozik, garantálva hogy azok nem diszkriminatívak.
A közlekedési, szállítási szolgáltatókra azonban tagállami szintû szabályozás vonatkozik, melyeket illetõen sem elõzetes, sem utólagos EU jóváhagyás nem szükséges.