Az Allianz a csalás elleni küzdelem érdekében mesterséges intelligencia alapú technológiát integrált kárigénylési folyamataiba. A biztosító kifejlesztett egy gépi tanulóeszközt, az Incognitót, amelynek célja a hamis kárigények azonosítása, melyeket egy csalási szakértőhöz továbbítanak felülvizsgálatra és kivizsgálásra.
Az Allianz szerint a fejlesztés óta az azonosított kárigényekkel eddig 1,7 millió fontot takarítottak meg, és további 3,4 millió fontot tartanak a kárigény-tartalékokban a vizsgálatok lezárásáig.
James Burge, az Allianz Commercial csalás elleni osztályának vezetője elmondta: "Az "Incognito" kifejlesztése biztosította, hogy javítani tudjuk az ügyfeleinknek nyújtott piacvezető szolgáltatásainkat. Képesek voltunk gyorsabban rendezni a kárigényeket, és a lehető legkorábban azonosítani a csalást."
A cég rámutat arra is, hogy a szélesebb iparágban változó mennyiségű, értékű és típusú csalásokat követnek el egyre kifinomultabb csalók, így az ehhez hasonló eszközök fontos részét képezik az Allianz csalásmegelőzési stratégiájának.
A mesterséges intelligencia, a robotika és az animáció használatának hatalmas növekedése, valamint az e-technológiák mögött meghúzódó kifinomultság azt jelentette, hogy etikai, jogi és szabályozási szempontokat is figyelembe kellett venni. Az Allianz szerint kockázati és szabályozási csoportjai fontos részét képezték a projektcsapatnak, hogy minden egyes fázisban biztosítsák a megfelelőséget.
Alex Sorrie, az Allianz Commercial kárigényadatokért felelős vezetője elmondta: "Az Incognito sikerét mutatja a költségtakarékos megközelítés, az idővel konzisztens csalásfelismerési arány, az automatizálási képességek és a jogszabályi megfelelés is. A partnerségen alapuló megközelítésünk és a technológia használata új irányt mutatott a csalás elleni küzdelemhez, valamint valódi ügyfeleink és díjaik védelméhez."