A 2019 végéig tartó fejlesztés célja a katasztrófák megelõzése, azok bekövetkezése esetén a következmények mérséklése, valamint a reagálóképesség javítása. Ennek érdekében a projekt több területet céloz meg, a fejlesztés különbözõ részekbõl áll: korszerû eszközök beszerzése, a szervezet informatikai rendszerének fejlesztése, továbbá szakmai képzések. Az informatikai objektumok biztonsági fejlesztése révén a beruházás végére országos és területi szinten egységesebb biztonsági szint jön létre.
A döntések megfelelõ háttértámogatásához elengedhetetlen a gyors és hatékony kommunikáció. A jelenleg webes környezetben mûködõ, térinformatikával támogatott alkalmazások a projektnek köszönhetõen mobileszközökön is megjelennek majd. Ennek a fejlesztésnek az eredményeként a szükséges információk a terepen dolgozó állományhoz egyaránt könnyebben eljutnak.
Az európai uniós támogatással megvalósuló projekt révén elért eredmények a teljes katasztrófavédelmi szervezet tevékenységére pozitívan hatnak, az irányításban és a végrehajtásban tevékenykedõk mindennapi munkáját támogatják. A beruházásnak köszönhetõen korszerû katasztrófavédelmi informatikai rendszer jön létre, amely javítja a veszélyhelyzetekre való reagálóképességet és segíti a döntések meghozatalát.
A KEHOP-1.6.0-15-2016-00023 azonosítószámú projekt támogatási összege 850 millió forint.
2017.12.30
A katasztrófavédelem egy döntéstámogató rendszer elnevezésû projekt keretén belül fejleszti informatikai infrastruktúráját - áll a BM Országos Katasztrófavédelmi Fõigazgatóság közleményében.