Az autó- és motorkerékpár-biztosításokkal kapcsolatos panaszok ötéves csúcsra emelkedtek 2023 júliusa és szeptembere között - derült ki az Egyesült Királyság Pénzügyi Ombudsmani Szolgálatának (FOS) új adataiból.
A közzétett adatok szerint a pénzügyi év második negyedévében 4036 panasz érkezett az FOS-hoz, szemben az első negyedév 3869 panaszával. A szabályozó hatóság megjegyezte, hogy a gépjármű-biztosítási ügyek megugrását értékelési viták, ügyfélszolgálati problémák és a kifizetések késedelmei okozták.
Az emelkedés annak ellenére következett be, hogy az FOS szeptemberben a biztosítókra csapott le az április és június közötti panaszok számának növekedése miatt.
"Sok ember függ az autójától, ezért aggasztó, hogy a gépjárművekkel kapcsolatos panaszok ilyen jelentős növekedését látjuk" - mondta Abby Thomas, az FOS vezérigazgatója és vezető ombudsmanja.
Eközben az FOS azt is feltárta, hogy az autó- és motorkerékpár-biztosítások a második negyedévben az első öt legtöbb panaszt kapott termék között voltak. Július és szeptember között a gépjármű-biztosítási ügyek mintegy 35%-ának adtak helyt, szemben a tavalyi év azonos időszakában tapasztalt 27%-kal.
James Dipple-Johnstone, az FOS vezető ombudsman-helyettese szerint "a gépjármű-finanszírozási panaszok túlnyomó többségét ma már szakmai képviselők nyújtják be".
"A jó és a rossz gyakorlatok keverékét látjuk, de a mindössze nyolc százalékos helytállási arány mellett egyértelmű, hogy egyes képviselők többet tehetnének azért, hogy tanuljanak a bevált megközelítésünkből, hogy mely ügyek lehetnek megalapozottak, és ennek megfelelően adjanak tanácsot ügyfeleiknek" - tette hozzá.