A gépkocsik száma Európában 280 millióról 200 millióra, az Egyesült Államokban 270 millióról 212 millióra csökkenhet, ezzel szemben Kína gépkocsiállománya 2030-ig 180 millióról 280 millió darabra nõ. A PwC elõrejelzése szerint 2030-ra az új gépkocsik 55 százalékát elektromos autók adják, a hagyományos belsõégésû motor pedig lassan kihal.
Kínában a nyugati világhoz képest gyorsabban fognak elterjedni a megosztott és az önvezetõ közlekedési módok, ezzel Kína válhat az autóipari átalakulás vezetõ piacává.
Miután egyre többen élnek a közös autóhasználat lehetõségével, 2030-ra valószínûleg sokkal kevesebb autótulajdonos lesz, az egyéni közlekedés mértéke azonban erõteljesen növekszik. Az egyénileg megtett kilométerek száma Európában 2030-ig 23 százalékkal, mintegy 5,88 milliárd kilométerre nõhet, Amerikában hasonló, 24 százalékos, míg Kínában 183 százalékos növekedés várható az elõrejelzések szerint. A népességnövekedés mellett ennek az is oka, hogy az önvezetõ autókat azok is igénybe veszik majd, akik nem tudnak vezetni.
Az utak egész biztosan zsúfoltabbak lesznek, káoszra ennek ellenére nem kell számítani, a növekvõ összekapcsoltságnak köszönhetõ.en ugyanis az egyéni közlekedés megszervezése sokkal könnyebb feladat lesz a jövõben. Ezek alapján a PwC tanulmánya a negyedik megatrendet - az elektromos jármûvek, az önvezetõ autók és a megosztásos közlekedési módok mellett - az összekapcsoltságban látja.
Az új technológiai versenytársak is felfedezik a piacra való benyomulás lehetõségét. A hagyományos szereplõk globális iparági profitból való részesedése 2030-ig a jelenlegi 85 százalékról kevesebb, mint 50 százalékra eshet vissza.