A Biztosítási Szemle adatai szerint az évek óta tartó - kedvezõtlen - folyamat eredményeképpen a magyarországi gépjármû-park átlagéletkora ma már meghaladja a 14 évet.
Magyarországon 2017-ben 687 991 használt gépjármû átírását regisztrálták a hatóságok, ez 10,9 százalékos növekedés 2016-hoz képest - tájékoztat a közlemény a Datahouse adataira hivatkozva. Ezzel a piac túlszárnyalta a 2005-ös csúcsévet, amikor 639 104 kocsi talált új gazdára.
Tavaly az alsó-középkategóriás autók voltak a legnépszerûbbek, az eladások 30 százalékát - 210 880 - autó tették ki ezek a modellek. Kisautót 25 százalékban - 176 185 gépjármû -, felsõ-középkategóriásat 15 százalékban - 106 905 autó - választottak, és 5152 használt luxusautó is gazdára talált belföldön.
A legnépszerûbb márka az Opel (93 493 autó), a Suzuki (70 146 autó) és a Volkswagen (66 879 autó) volt. A legnagyobb érdeklõdés Budapesten (173 962 autó) és Pest megyében (112 463 autó) mutatkozott a használt kocsik iránt.
2018-ban várhatóan tovább növekszik a piac, fontos lenne azonban, hogy elkezdjen csökkenni a hazai autóállomány átlagéletkora - idézi a közlemény Frank Györgyöt, a Das WeltAuto márkaigazgatóját. Ehhez arra van szükség, hogy tovább bõvüljenek az újautó-eladások, egyidejûleg letisztuljon az import, korlátozódjon az idõs, környezetszennyezõ jármûvek behozatala külföldrõl. Európa roncstemetõjévé kezdünk válni a 2017-ben közel 37 000 tizenöt évesnél idõsebb használt autó importjával és forgalomba helyezésével.
A Datahouse adatközlõ szerint tavaly 155 414 használt autó érkezett be külföldrõl az országba, ami 9 százalékos növekedés 2016-hoz képest. A 2012. évi importboom óta pedig összesen 641 015 gépkocsit vettek a magyarok külföldrõl. A behozott jármûveknek mindössze 20 százaléka volt fiatalabb ötévesnél, 61 százaléka ugyanakkor tíz évnél idõsebb.