A Z és az Y generáció integrált biztosítási lehetőségeket szeretne
2024.01.31

A Polly 2024-es integrált gépjármű-biztosítási tanulmánya szerint az ezredfordulós és a Z generációs fogyasztók a beágyazott biztosítási lehetőségeket részesítik előnyben az autókereskedésben, és kiemeli a kényelem iránti preferenciájukat is.

A válaszadók szerint a Millennials és a Gen Z 79%-a úgy gondolja, hogy az autóbiztosításnak szerves részét kell képeznie a járművásárlás folyamatának.

A Polly 2023. augusztus 22-26. között végzett online felmérést több mint 1000 amerikai felnőtt körében, akik az elmúlt 12 hónapban autót vásároltak. Az eredmények azt mutatják, hogy az ezredfordulósok és a Z generáció 76%-a gondolja úgy, hogy az autóbiztosítás és a járművük együttes megvásárlása egyszerűbb és kényelmesebb lenne, míg az összes válaszadó mindössze 63%-a értett ezzel egyet.

"Autóbiztosítási tanulmányunkból kiderül, hogy az ezredfordulósok és a Z generáció tagjai nem csak járművet keresnek; holisztikus vásárlási élményt szeretnének, amely a biztosítást is magában foglalja. A kutatás egyértelmű, az integrált megoldások iránti fogyasztói igény nem múló trend. Ez egy új norma" - mondta Mike Burgiss marketingvezető sajtóközleményében.

Ezek a generációk, amelyekről köztudott, hogy technológiai ismeretekkel rendelkeznek, és gyakran "digitális bennszülöttekként" emlegetik őket, hajlandóbbak a digitális biztosítási csatornák elfogadására. A tanulmány szerint a megkérdezettek 82%-a szívesebben vásárol és köt biztosítási szerződést a mobiltelefonján keresztül, és 65%-uk hajlandó lenne a biztosítási szerződést egy kereskedésben beágyazott alkalmazáson keresztül megkötni.

Ezekkel az eredményekkel a Polly-tanulmány hangsúlyozza a technológia-vezérelt megoldások és innovációk jelentőségét a biztosításban, mivel a fiatalabb generációk elfogadják, sőt elvárják ezeket a megoldásokat a vásárlási útjuk során. A Z generáció és az ezredfordulósok már jobban ismerik az integrált termékeket, mivel 43% hallotta a "beágyazott biztosítás" kifejezést, szemben az összes válaszadó 27%-ával.

A Polly jelentése szerint ezek a fogyasztók nagyrészt elvárják az ilyen típusú biztosítási termékeket, mint a nagyobb kényelem és hatékonyság eszközét. Az ezredfordulós és a Z generációs vásárlók 83%-a a közelmúltban vásárolt autójához integrált biztosítást kötött.

A jelentés szerint a beágyazott biztosítási lehetőségek kínálata lehetőséget ad a márkahűség és a hosszú távú élet megnövelésére; ha egy márkakereskedés integrált biztosítási terméket kínálna, 72% ajánlaná a márkakereskedést másoknak, 71% térne vissza ugyanahhoz a márkakereskedéshez karbantartás céljából, 71% jobban érezné magát a vásárlási élmény kapcsán, és 68% magasabb ügyfél-elégedettségi értékelést adna.

A tanulmány szerint a megfizethetőség egy másik kritikus terület a lehetőségek szempontjából, mivel az ezredfordulósok és a Z generáció tagjai nagyon fontosnak tartják a takarékosságot. Közel fele válaszolt úgy, hogy járművásárláskor más autóval állapodott meg, mint amit szeretett volna, és 84% mondta, hogy az összköltség a legjelentősebb tényező, amelyet autóvásárláskor figyelembe kell venni. Mivel az autóvásárlók 63%-a úgy véli, hogy a biztosítás költsége a legfontosabb figyelembe veendő jellemző, a Polly-jelentés szerint a márkakereskedőknek és a fuvarozóknak lehetőségük van arra, hogy olyan innovatív eszközöket és holisztikus vásárlási élményt nyújtsanak, amelyek kedvezményes biztosítási termékekkel és egyszerűsített folyamatokkal segítik az ügyfeleket a megtakarításban.