Az Insuranks több, mint 1000 millenniumi fiatal körében végzett felmérése az életbiztosítással kapcsolatos elképzeléseikről azt mutatta, hogy 53%-uk nem rendelkezik életbiztosítással, 48%-uk viszont szeretne. A megkérdezett millenniumiak életkora 27 és 42 év között volt, az átlagéletkor pedig 34 év. 57%-uk férfi, 41%-uk nő, 1%-uk nem bináris, 1%-uk pedig inkább nem nyilatkozott erről.
A közismert feltételezés szerint az milleniálok, mint demográfiai szegmens nagyon kedvelik a digitális csatornákat, ami egyedi igényeket és preferenciákat idéz elő, és a vállalkozásoknak másképp kell velük foglalkozniuk, mint a Gen-X vagy a boomer generációval.
A Deloitte pénzügyi iparágban végzett tanulmányai szerint a potenciális kedvezményezettek mintegy 80%-a tervezi, hogy új pénzügyi tanácsadót keres, amint megkapja az örökségét. Bár nincs garancia arra, hogy ez a tendencia a biztosítási ágazatban is igaz lesz, ha mégis, akkor ez nagy átalakulást jelentene és nagy lehetőséget a hozzáértő ügynökségek számára.
Egy tanulmány szerint a boomerek a biztosítások, különösen az életbiztosítások legmegbízhatóbb ügyfélkörét jelentik, azonban ez szép lassan kezd megváltozni.
A milleniálok és a Z generáció hamarosan megelőzik a baby boomereket, amennyiben a biztosítótársaságok be tudják bizonyítani, hogy értékesek a fiatalabb generációk számára.
Az Y-generáció számára a három legfontosabb biztosítási típus a következő: egészségbiztosítás, gépjármű-biztosítás és lakástulajdonosi vagy bérlői biztosítás.
Látható, hogy az életbiztosítás a negyedik legfontosabbnak bizonyult. Az milleniálok azonban bevallották, hogy más biztosítási típusok magasabb költségei miatt tartózkodtak az életbiztosítás megkötésétől.
Az életbiztosítással nem rendelkező milleniálok 28%-a úgy gondolja, hogy nincs rá szüksége. A házasok 17%-a viszont megosztotta, hogy egy hónapon belül pénzügyi nehézségeket tapasztalna, ha a másik fél elhunyna, illetve 50%-uk hat hónapon belül, ha egyedül maradna kiadásaival.
A Capgemini életbiztosítási top trendekről szóló jelentése rávilágít a digitális fejlődés fontosságára a biztosítási ágazatban és az Y-generációs preferenciákra is.
Az életbiztosítással rendelkezők 19%-a 21 éves vagy annál fiatalabb korában kötött életbiztosítást, de átlagosan a milleniálok 27 éves korukban kötötték meg azt.
A jelenleg életbiztosítással nem rendelkezők közel fele szeretne biztosítást kötni, 82%-uk pedig fontosnak tartja meglétét. Összességében a biztosítás kiválasztásakor a milleniálok szerint a legfontosabb a költség, amit a fedezet és a szerződés rugalmassága követ.
A milleniálok közül, akik életbiztosítással rendelkeznek, a többség azért kötötte, hogy segítsen az élet végi költségek, például a temetés költségeinek fedezésében. A másik fő ok a családi megélhetési költségek támogatása, a gyermekek számára pénz biztosítása és az adósságok enyhítése volt. Több, mint 55%-uk rendelkezik teljes életbiztosítással, míg 40%-uk kockázati életbiztosítással.
Több, mint 33%-uk az első munkába álláskor, 27%-uk a családalapításkor, 14%-uk pedig a házasságkötés után kötött életbiztosítást.
Tehát, elmondható, hogy a milleniálok előszeretettel kötnek életbiztosítást. Legalábbis néhányan biztosan, míg mások a költségekkel kapcsolatos aggályok vagy a biztosítási folyamatot övező zűrzavar miatt hezitálnak.