Az idõjárással összefüggõ veszteségek nagy szerepet játszottak az Allianz tavalyi eredményében
2018.02.23
Az Allianz Csoport kiváló eredményekrõl számolt be a 2017-es év egészét illetõen, ami elsõsorban a vagyonkezelési, valamint az élet- és egészségbiztosítási üzletágak kiemelkedõ teljesítményének volt köszönhetõ. A díjbevétel 3,0 százalékkal, 126,1 milliárd euróra nõtt. Ugyanakkor a természeti katasztrófák és az idõjárással összefüggõ veszteségek nagy szerepet játszottak a csoport eredményeiben - tette közzé az Allianz Hungária Biztosító.

 A mûködési eredmény 0,4 százalékkal, 11,1 (2016: 11,1) milliárd euróra nõtt 2017-ben, azaz elérte a Csoport által elõre jelzett 10,3-11,3 milliárd eurós tartomány felsõ sávját. A vagyon- és felelõsségbiztosítási üzletág mûködési eredménye 7,5 százalékkal esett vissza elsõsorban a természeti katasztrófák miatti 2017. évi kárigények magasabb szintje következtében, amely a valaha volt legköltségesebb évnek számít a biztosítási ágazatban. A kaliforniai futótüzek, a Harvey, Irma és Maria hurrikán pusztítása, valamint az európai szélviharok és egyéb természeti katasztrófák miatt benyújtott kárigények összege a teljes évre vetítve elérte az 1,1 (2016: 0,7) milliárd eurót. A részvényesek számára megtermelt nettó jövedelem 2,3 százalékkal, 6,8 (6,96) milliárd euróra csökkent 2017-ben, részben az USA adórendszerének átalakítása, valamint az Oldenburgische Landesbank (OLB) értékesítése következtében fellépõ egyszeri hatásoknak köszönhetõen.

Az egy részvényre jutó eredmény alapértéke (EPS) a teljes évre vetítve 15,24 (15,31) euró volt. A Szolvencia II irányelv szerinti tõkemegfelelési mutató 2017. év végére 229 százalékra nõtt, szemben a 2016. év végi 218 százalékkal. Az Igazgatóság az osztalék 5,3 százalékkal, részvényenként 8,00 euróra történõ emelésére tesz javaslatot 2017-re, szemben a 2016-os 7,60 eurós osztalékkal. 

Az Allianz 2017-ben ismét fejlõdni tudott az ügyfélhûség és ügyfélélmény mutatók terén, mivel a Csoporthoz tartozó leányvállalatok valós ügyféltámogatottsága (Net Promoter Score – NPS) a helyi piacokat túlteljesítve 5 százalékkal nõtt, és nemzetközi szinten elérte a 60 százalékot. A vezetõi kompetenciák, a teljesítmény és a vállalati kultúra mérésére alkalmazott átfogó meritokrácia-mutató (IMIX) 2017-ben 2 százalékkal, 72 százalékra nõtt, elérve a 2018-ra kitûzött, három év alatt megvalósítandó szintet. Ezek az intézkedések tükrözik az Allianz az ügyfelek magasabb szintû kiszolgálása és a munkavállalók elkötelezettségének növelése érdekében tett erõfeszítéseit.

A negyedév során elért mûködési eredmény 2,8 (3,0) milliárd euróra csökkent, részben a természeti katasztrófák miatti kárigények 0,2 milliárd euró összegû növekedése, az idõjárással összefüggõ más kárigények növekedése és a befektetésekbõl származó alacsonyabb eredmények következtében. 

„A hurrikánok, viharok és futótüzek olyan súlyosan érintették a biztosítási üzletágat, hogy a biztosítási ágazat történetében 2017 lett az eddigi legköltségesebb esztendõ a természeti katasztrófákat illetõen – mondta Oliver Bäte, az Allianz SE vezérigazgatója - a  természeti katasztrófákra kb. 1,1 milliárd euró kártérítést fizettünk ki.” 

„A természeti katasztrófák, viharok és az idõjárással összefüggõ veszteségek nagy szerepet játszottak 2017-ben. Ennek ellenére a mögöttes teljesítménymutatók továbbra is kiválóak, és az Allianz továbbra is el kívánja érni, hogy a kombinált hányad 2018 végére fenntartható módon elérje a 94 százalékos értéket” – nyilatkozta Giulio Terzariol, az Allianz SE számviteli rendért felelõs vezetõje.

Az élet- és egészségbiztosítás területén dinamikusan nõtt az új értékesítés, miközben elmozdult a hangsúly a tõkehatékonyabb termékek irányába. Ez a folyamat ügyfeleink és részvényeseink számára is kedvezõ” – idézi a közlemény Giulio Terzariolt.