Az Amazon bezárta Amazon Insurance Store kezdeményezését. A platform, amelyet 2022 októberében vezettek be, hogy megkönnyítsék a lakásbiztosítások vásárlását az Egyesült Királyságban, megszüntette működését.
Az Amazon eredetileg három kiemelkedő biztosító - Ageas, Co-op és LV= - együttműködésével indult, később azonban a Policy Expert és az Urban Jungle társaságokkal is bővítette a partnerséget.
A kezdeményezés célja az volt, hogy a fogyasztók számára kényelmes platformot biztosítson a lakásbiztosítások online böngészéséhez és vásárlásához, mivel a lakásbiztosítások ellenállóvá teszik a lakástulajdonosokat.
2022-ben az Amazon Standard of Cover fejlesztése során a vállalat átfogó kutatást végzett az Egyesült Királyság lakásbiztosítási ágazatában, hogy meghatározza, az ügyfelek a lakásbiztosítás mely aspektusait keresik leginkább - derül ki a UK Home Insurance Market Research adataiból.
Az Amazon biztosítási áruház bezárásáról szóló döntés hónapok óta tartó, a jövőjével kapcsolatos találgatások után született.
Az Amazon stratégiai okokra hivatkozva utalt a szolgáltatás megszüntetésének lehetőségére. Az ügyfelek bevonzására tett erőfeszítések, köztük a promóciós hirdetések megjelentetése ellenére a kezdeményezés végül nem tudott kellő vonzerőt szerezni a versengő biztosítási piacon.
Az Amazon biztosítási áruház 2022-ben kezdte meg a bevezetést a kiválasztott ügyfelek számára, az Amazon UK mobilalkalmazáson keresztül az összes brit ügyfél számára. Az áruház továbbfejlesztett vásárlási élményt kínált a lakásbiztosítások számára, hasonló ajánlat-összehasonlításokkal, egy egyszerűsített ajánlatkérdőívvel és az amazon.co.uk oldalra integrált pénztári élménnyel. Emellett az áruház feltöltötte az ügyfélértékeléseket, a csillagok értékelését és a kárigény-átvételi arányokat, hogy az ügyfelek megalapozottabb vásárlási döntéseket hozhassanak.
A kutatás-fejlesztés és bevezetés részeként az Amazon a részt vevő biztosítókkal együttműködve racionalizálta a lakásbiztosítás-vásárlási folyamat egyik legnagyobb kihívást jelentő részét, nevezetesen az ajánlatkérdőívet.
Az Amazon közleményében ez olvasható:
"Ha Ön az Amazon biztosítási áruházban vásárolt biztosítást, és folyamatosan teljesítette a szükséges befizetéseket, akkor nem fog változást látni a biztosítási fedezetében, a folyamatban lévő kárigényekben vagy a jövőbeni kárigényekben, amelyeket a biztosítási futamidő alatt érvényesíthet. Ha módosítani szeretné meglévő biztosítási kötvényét, vagy kárigényt kíván benyújtani, forduljon a biztosítójához."