![](https://mabisz.hu/szemle/wp-content/uploads/szemle/img-7589.jpg)
Az internet 37 százalék, a wifi 39 százalék számára közel annyira fontos egy háztartásban, mint a mosógép vagy a vezetékes telefon, és kétszer több felhasználónak fontosabb az otthoni netezési lehetõség, mint a TV-elõfizetés - derült ki a UPC Magyarország, ötezer fõ online megkérdezésével készített kutatásából.
A magyar felhasználók több szempontot is figyelembe vesznek a megfelelõ internetelõfizetés kiválasztásánál, ahol elõször a szolgáltatás árára (48 százalék), a csomagban foglalt egyéb szolgáltatásokra (43 százalék) és a letöltési sebességre (43 százalék) fókuszálnak, valamint a jó wifi router (34 százalék) is döntõ tényezõ számukra.
A kutatás szerint korosztálytól függetlenül az emberek 89 százaléka wifi-n internetezik, és csak 49 százalékuk használ vezetékes internetet. A mobilinternet az otthoni használatban is egyre népszerûbb, 28 százalék internetezik így, ugyanakkor ez a 18-29 éves korosztály körében a legnépszerûbb.
A magyarok legtöbbször hordozható eszközökrõl használják az internetet, leginkább mobiltelefonról (85 százalék), ezt követi 75 százalékkal a laptop, az asztali számítógép 52 százalékkal, illetve a tablet 44 százalékkal és végül az okostévé 33 százalékkal. Utóbbi egyre nagyobb népszerûségnek örvend a háztartásokban, hiszen funkcióival több eszközt is tud helyettesíteni.
Biztonsági szempontból nem a legoptimálisabb, hogy a válaszadók 43 százaléka még mindig a gyárilag beállított wifi-jelszót használja, és a korhatáros tartalmak szûrésében sem alakult ki sokaknál a tudatosság.