A múlt pénteken megkötött egyezmény célja, hogy a résztvevõk hatékonyan tudjanak együttmûködni az intelligens mobilitási eszközök, a hálózatba kapcsolt, illetve önvezetõ jármûvek fejlesztésében és a mûködésükhöz szükséges kommunikációs, infrastrukturális rendszerek kiépítésében.
Az elektromos autókból még világszerte kevés van, de egyre népszerûbbek lesznek, ahogy az automatizált jármûvek elterjedése is biztosra vehetõ. A villanyautók akkumulátorainak kapacitása növekedni fog a jövõben, az áruk pedig csökkenhet, 2030-ban pedig már az autók közel 50 százaléka alternatív hajtású lehet.
A szerzõdést magyar részrõl aláíró Varga Mihály szerint Magyarország jó adottságokkal bír e téren, hiszen a jármûgyártás és az ágazathoz kapcsolódó kutatás-fejlesztés, valamint az egyetemi tudásbázisok is a világszínvonalat képviselik. Továbbá a már folyamatban lévõ beruházásainkkal és a megvalósítás alatt álló programjainkkal is készülünk a digitális gazdaságra való átállásra.
„Mindezek mellett célul tûztük ki azt is, hogy Magyarország a világon az elsõk között vezesse be az 5G technológiát 2020 után” – ismertette a tárcavezetõ. „A jármûgyártás fejlõdésével párhuzamosan pedig elengedhetetlenné vált egy olyan tesztelési környezet kialakítása, amely lehetõvé teszi a jármûvek komplex rendszerben való tesztelését, az új innovatív megoldások kipróbálását és a kutatás-fejlesztés támogatását.” Ehhez teremt jó alapot, hogy Zalaegerszegen valósul meg a világ egyik elsõ, ezen belül Közép- és Kelet-Európa legelsõ önvezetõ-autó tesztpályája.
2018.03.26
Magyar-osztrák-szlovén együttmûködési megállapodást írtak alá, amelynek értelmében együttmûködés indul önvezetõ autók fejlesztését segítendõ, Zalaegerszegen pedig tesztpálya is nyílik - írja a piacesprofit.hu.