A Benelux államok autómegosztó flottája 2024-re tervezi a sofőr nélküli szállítást
2024.06.25

Az egyik vezető Benelux-államokban működő autómegosztó vállalat még az idén tervezi, hogy megkezdi az autók vezető nélküli közlekedését. A 2300 autóból álló flottát üzemeltető Poppy bevezetné a távvezetést, amelynek lényege, hogy egy távvezérelt „távvezető” egy konzolon keresztül vezeti a járművet, anélkül, hogy bárki is ülne az autóban.

A technológia az autonóm vezetés alternatívája, és azáltal, hogy nincs szükség arra, hogy egy alkalmazott vezesse az autót, drasztikusan csökkentheti a járművek tisztításra, töltésre és javításra történő szállításának költségeit.

A kihasználtság növelése

A rendszer fejlesztője, a Vay szerint ez megnyitja az utat a járművek sokkal olcsóbb újraelosztása előtt is, ami akár 200%-kal is növelheti a kihasználtságot, és lehetővé teszi az autómegosztók számára, hogy a flotta méretének növelése nélkül növeljék üzleti tevékenységüket.

A vállalat hozzátette, hogy a telekocsiközvetítés segíthet az autómegosztó cégeknek versenyezni a fuvarmegosztással, a tömegközlekedéssel és a magánautó-tulajdonlással, mivel költséghatékony gyűjtési és szállítási szolgáltatást tesz lehetővé, ahelyett, hogy az ügyfeleknek kelljen megtalálniuk a rendelkezésre álló autókat és elutazniuk hozzájuk.

Pierre de Schaetzen, a Poppy CMO-ja elmondta: „A teledriving technológia segít nekünk a hatékonyság növelésében és a felhasználói élmény javításában autómegosztó programunkban”.

Európában elsőként

A berlini székhelyű Vay az első olyan cég Európában, amely közúton közlekedik olyan autóval, amelyben nem ül ember. A Poppyval való partnerségéhez tartozik az Ush, a vezető nélküli járműveket üzemeltető belga Ush is. Mind a Poppy, mind az Ush a D'Ieteren tulajdonában van.

Justin Spratt, a Vay üzleti igazgatója elmondta: "A telekocsikázás a hiányzó darab a kirakós játékból az autómegosztó vállalkozások üzemeltetői számára. A Poppyval és az Ush-val együtt dolgozunk azon, hogy felszabadítsuk a teljes értéket, amelyre a telekocsi-megosztásnak szüksége van ahhoz, hogy növelje a hatékonyságot és az eredményességet az ügyfelek számára, és bemutassuk, hogyan növelheti a távvezetés a nyereségességet egy olyan ágazatban, amely a finom árrésekről ismert."

A Vay az év elején indította el első kereskedelmi szolgáltatását Las Vegasban, ahol a teledriverek elektromos autót visznek az ügyfélhez, és az út végén átveszik azt. E két kapcsolattartási pont között az ügyfelek maguk vezetnek.

A Benelux-régióban történő indítás még engedélyezésre vár.