![](https://mabisz.hu/szemle/wp-content/uploads/szemle/img-7782.png)
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztóvédelmi célvizsgálatok keretében ellenõrizte, hogy a K&H Bank a hitelkártyatermékeit érintõ kereskedelmi kommunikációjában – a 2017. március 1. és május 31. közötti idõszak reklámjait érintõen – miként tett eleget a teljes hiteldíj mutató (THM) feltüntetésére vonatkozó kötelezettségének. Vizsgálta azt is, hogy a jelzáloghiteles ügyfeleknek évente vagy a kamatperiódus fordulónapján kiállított törlesztési táblázat, illetve a hitelszerzõdés megszûnésekor esedékes kimutatások tartalma és megküldési gyakorlata megfelelt-e a jogszabályi elõírásoknak a 2016. január 16. és a 2017. július 31. közti idõszakra vonatkozóan.
A vizsgálatok megállapították, hogy a K&H Bank az általa értékesített hitelkártyákat úgy népszerûsítette, hogy a kommunikáció (reklámozás) során a THM értékét nem kellõen figyelemfelkeltõ módon vagy – egyes esetekben – egyáltalán nem jelenítette meg.
Az MNB további jogsértésként állapította meg, hogy a bank a jelzáloghitel-szerzõdések megszûnését követõen nem küldte meg a fogyasztóknak az ilyenkor kötelezõ teljes körû írásbeli kimutatást (kivonatot). A jogszabályi elõírással ellentétben emellett nem automatikusan, hanem kizárólag az ügyfelek kérésére állította ki az évente egyszer, illetve a kamatperiódus fordulónapján esedékes, a fogyasztó fennálló tartozásáról szóló törlesztési táblázatot. E táblázatnak a törvény szerint tartalmaznia kell a törlesztõrészletek összegét, a törlesztés feltételeit, gyakoriságát, elkülönítetten az egyes törlesztések tõke- és hitelkamatát, továbbá minden egyéb hitelkamaton túli ellenszolgáltatást.
Az MNB mindezek nyomán ma közzétett határozataiban összesen 9,5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a K&H Bankkal szemben, s kötelezte az intézményt a vonatkozó elõírások jövõbeni betartására.