![](https://mabisz.hu/szemle/wp-content/uploads/szemle/img-7815.png)
A legnagyobb budapesti közüzemek számlaadatainak feldolgozásával készített elemzés szerint a Díjnet elektronikus rendszeren keresztül fizetett számlák esetében az elmaradás ennél is lényegesen alacsonyabb, átlagos mértéke alig haladja meg a 4 százalékot.
A kedvezõen alakuló díjfizetési statisztikát Garamszegi Tamás, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója a közleményben azzal magyarázta, hogy egyrészt a lakosság jövedelmi helyzetének folyamatos javulása miatt kevesebben kényszerülnek számláik késedelmes befizetésére. Másrészt a szolgáltatási díjak a rezsicsökkentési intézkedések 2013 novemberi bevezetése óta gyakorlatilag befagytak – tette hozzá.
A Díjnet Zrt. Magyarország egyik vezetõ független e-számlakezelési szolgáltatása, a csatlakozott számlakibocsátók száma jelenleg 28, a felületen a legnagyobb fõvárosi közüzemek mellett jelen vannak országos közüzemi, illetve telekommunikációs szolgáltatók és biztosítók, továbbá a regionális közmûszolgáltatók is.
A Díjnet regisztrált ügyfeleinek száma 2017 végére meghaladta a 600 ezret. A rendszeren keresztül bemutatott számlák száma 8,6 millió volt, ebbõl 4,4 milliót a rendszeren belül bankkártyával, mobiltelefonos fizetéssel, internetbanki fizetéssel, illetve csoportos beszedési megbízással rendeztek az ügyfelek.