Konfliktuskezelési és kommunikációs képzésre van a legnagyobb igény a turisztikai cégeknél
2018.05.07
A konfliktuskezelési és kommunikációs továbbképzéseket tartják a legfontosabbnak, azokra fizetik be dolgozóikat a legnagyobb arányban a turisztikai szolgáltatók – derül ki a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány nem reprezentatív felmérésébõl - írja a vg.hu.

Továbbra is az angol és a német a turisztikai ágazatban a két leghasznosabb nyelv, legalábbis Magyarországon.

A turisztikai szektorban a munkaadók 65,4 százaléka az idegen nyelvi továbbképzést nagyon fontosnak tartja dolgozói számára. Ez egyúttal azt is jelzi, hogy az idegen nyelv ismerete az ideálistól még messze van a szektorban, ahol egyébként a környezõ országok nyelveit csaknem azonos arányban, 20,3 százalékban tartják hasznosnak, míg az oroszt 18,1 százalékban.

Az idegennyelvi továbbképzés mellett a munkadók a konfliktuskezelési és kommunikációs továbbképzéseket tartják a legfontosabbnak. 

A vállalkozások oktatással kapcsolatos igényeit felmérõ szövetségi kérdõívet kitöltõ 182 cég 84,6 százaléka önköltséges továbbképzésekre és szakmai képzésekre is rendszeresen beiskolázza munkavállalóit, csak 15,4 százalékuk vett igénybe pályázati segítséget. Jellemzõen a három-négy napos vagy a kétszer egy-két napos továbbképzéseket, workshopokat, tréningeket, study tourokat vagy e-tananyaggal támogatott önálló tanulást tartják hasznosnak a cégek.