TikTok és ESG kulcs a Gen Z biztosítási piacra vonzásához - CII
2024.08.12

A biztosítási ágazatba újonnan belépő Z generációsok a közösségi médiát, különösen a TikTok-ot jelölték meg az egyik legfontosabb befolyásoló médiumként az ágazatba való belépéshez. Az éghajlattal kapcsolatos kötelezettségvállalások kommunikálása szintén kulcsfontosságú eszközként jelent meg az ágazat számára, hogy a potenciális új Gen Z tagokat megszólítsa.

A Chartered Insurance Institute New Generation Underwriting csoportja többek között ezeket a nézeteket vallja, amely jelentést tett közzé, amelyben felvázolja, hogy a biztosítási piacon "tehetséghiányos válság" tapasztalható.

A jelentésben négy érdekelt csoport véleményét olvashatjuk: az első tizenkét hónapos biztosításbiztosítási munkakörben dolgozó személyek, a legalább ötéves iparági tapasztalattal rendelkező személyek, a feltörekvő kockázati szakemberek és a CII helyi intézeteinek képviselői.

A feltörekvő kockázatokkal foglalkozó csoport válaszadói azt javasolták, hogy a potenciális új jelentkezők számára való vonzóvá tétel érdekében a biztosítók "világosabban fejezzék ki a feltörekvő kockázatok elleni védekezés iránti vágyukat és az olyan területek, mint például az éghajlatváltozás kezelése iránti elkötelezettségünket."

A jelentésben szerepelnek az ágazaton belül az éghajlatvédelem egyik vezetőjének megjegyzései is, aki azt tanácsolta, hogy a Z generációs jelölteket a biztosítótársaságok nagyköveteivel való valós interakciók révén lehet a leghatékonyabban megszólítani. Emellett olyan témákat javasolnak, mint az éghajlatváltozás és a politikai kockázat, mint kulcsfontosságú beszédtémák a Gen Z jelöltekkel való kapcsolatfelvétel során.

Ian Callaghan, a CII elnöke így nyilatkozott: "A 2022/23-as CII New Generation Underwriting csoport érdekes kutatást végzett a tehetségek vonzásának fontos témájában. Mint ágazat, tisztában vagyunk azzal, hogy milyen kockázatokkal nézünk szembe, ha nem teszünk összehangolt erőfeszítéseket a tehetséghiány kezelésére. Arra bátorítjuk a cégeket és azokat, akik ebben a helyzetben vannak, hogy legyenek proaktívak, előremutatóak és innovatívak a tehetségvonzó stratégiáikban."