Startupokkal indított együttmûködést a Visa
2018.05.19
Gyökeresen megváltoznak a vásárlási szokások a következõ években, s a „forradalomból” a Visa sem szeretne kimaradni. A kártyatársaság startupokkal indított együttmûködést - írja a vg.hu.

Albrecht Kiel, a cég Közép-Európáért felelõs vezetõje egy berlini sajtóbeszélgetésen elmondta: 3,2 milliárd Visa kártyát használnak világszerte, az elfogadóhelyek száma 46 millió, összesen 160-féle fizetõeszközzel mûködnek a kártyák kétszáz országban, a kibocsátó és elfogadó pénzügyi intézmények száma pedig meghaladja a 16 ezret.

A fejlõdés azonban nagyon fontos, hisz a vásárlási szokások folyamatosan változnak. 2016-ban megtörtént az áttörés: az elektronikus fizetések volumene meghaladta a készpénzét, egy évtizeden belül pedig az elfogadóhelyek száma a jelenlegi tízszeresére, 500 millióra emelkedhet.

Ezért partneri együttmûködést alakítottak ki számos nagy céggel, egyebek mellett a PayPallal, a Google Payjel, az IBM-mel és az Amazonnal.

A technológiai vállalatok és a Visa közötti kapcsolat egyre fontosabbá válik a digitális világban – hangsúlyozta elõadásában Suzan Kereere, a Visa globális kereskedelmi üzletágának alelnöke. Az emberek egyre gyakrabban fizetnek a telefonjukkal, mi több, az internet világában e rendszerekbe bekapcsolódnak az olyan háztartási eszközök, mint a hûtõ, a televízió, a mosógép, sõt a gépkocsi is. A nagy kereskedelmi cégeknek van pénzük az ehhez szükséges fejlesztésekre, a kisebbeknek viszont nagy kihívás lépést tartani a technológiával. A Visa a fejlesztéseivel, adataival nekik is segíteni próbál – mondta Kereere.