A biztonságos online környezet megteremtésére indított kampányt az UNICEF a Generalival
2018.06.05
A szaporodó hekkertámadások, adatlopások, internetes zaklatások elleni védelem, a biztonságos online környezet megteremtése érdekében indított kampányt a UNICEF a Generali Biztosítóval – közölte a biztosító.

Évente mintegy ötszázmillió felhasználói adatot lopnak el, tíz másodpercenként támadnak meg hekkerek egy otthoni számítógépet, a zsarolóvírusos támadások száma évente 350 százalékkal nõ.

Magyarországon 2017-ben csaknem harmincezer bankkártyás visszaélést regisztráltak. Mindeközben a vállalati rendszerek ellen irányuló kibertámadások száma is jelentõsen növekszik, 2016-2017 között megduplázódtak, és elõrejelzések szerint 2021-re 6000 milliárd dollárnyi kárt okoznak majd globálisan.

A fiatalok a legaktívabbak az interneten, õk vannak kitéve a legtöbb veszélynek is. Kutatások szerint minden negyedik magyar fiatal egész nap elérhetõ online, 88 százalékuk pedig naponta több alkalommal is aktívan jelen van az interneten. Az Eurostat egy 2017-es jelentése szerint a magyar fiatalok használják a legnagyobb arányban a közösségi médiát az Európai Unió tagállamai közül.

Felmérések szerint Magyarországon minden harmadik gyereknek volt már része internetes zaklatásban: online kirekesztésben, magánjellegû információkkal való visszaélésben, internetes bántalmazásban, és csupán minden tizedik gyermek kért segítséget, a szülõknek pedig mindössze fele tud arról, hogy gyermeküket bántalmazás érte.

Hangsúlyozzák, hogy bár a probléma globális és egyre szélesebb rétegeket érint, már apró lépésekkel is erõsíthetõ a gyermekek online biztonsága, erre hívja fel a figyelmet az UNICEF most induló #nemvagyegyedül kampánya a Generali Biztosító közremûködésével. Ennek keretében kisvideókkal és közérthetõ, egyszerûen alkalmazható tippekkel hívják fel a figyelmet az adatok védelmének fontosságára.