A J.D. Power 2024 US Home Insurance Study szerint a lakástulajdonosok és a bérlők biztosítási költségei mára meghaladták mind az infláció mértékét, mind az autóbiztosítási ügyfelek által tapasztalt átlagos díjemelkedést.
A jelentés adatai azt mutatják, hogy az emelkedő díjak miatt jelentősen megnőtt azon ügyfelek aránya, akik azért vásárolnak új biztosítási kötvényeket, mert túl magasak a díjaik.
Breanne Armstrong, a J.D. Power biztosítási intelligencia igazgatója így nyilatkozott: „A lakásbiztosítási ügyfelek átlagos vásárlási aránya 2024 második negyedévéig rekordmagasra, 6,8%-ra emelkedett, szemben a két évvel ezelőtti 5,9%-kal. Sok vásárló végül azért maradt a helyén, mert kevés alternatíva áll rendelkezésre, de a biztosítóknak fel kell ismerniük, hogy a folyamatos tarifaemelések veszélyeztetik a szerződés megtartását, és negatív hatással vannak az ügyfelek elégedettségére.”
A J.D. Power szerint a lakásbiztosítási ügyfelek körében, akik a biztosító által kezdeményezett díjemelést kapnak, 37%-uk valószínűleg új szerződést fog kötni. A vásárlás legfőbb okaként a magas díjszabást jelölték meg. Az ügyfelek elégedettsége azok körében, akik a biztosító által kezdeményezett díjemelést kaptak, egy 1000 pontos skálán 594 pont, ami 92 ponttal alacsonyabb, mint azok körében, akik nem kaptak a biztosító által kezdeményezett díjemelést.
Ugyanakkor, míg az összes lakásbiztosítási ügyfél 6,8%-a aktívan vásárol új szerződést, a lakástulajdonosoknak csak 2,2%-a váltott szerződést, szemben a két évvel ezelőtti 2,5%-kal - derül ki a jelentésből.
A J.D. Power megjegyezte, hogy a lakás- és autóbiztosítások kötése 2024-ben csökkent 2023-hoz képest. Úgy tűnik azonban, hogy több ügyfél fontolgatja az autóbiztosítás váltását anélkül, hogy a lakásbiztosítását is meg kellene változtatnia. Az ügyfelek 21%-a állítja, hogy biztosan a lakásbiztosítását is váltani fogja, ha autóbiztosítást vált, ami a 2023-as 24%-hoz képest csökkenést jelent.
A jelentés azt is kimutatja, hogy azok az ügyfelek, akik a biztosító által kezdeményezett díjemelést kapnak, 14 százalékponttal kisebb valószínűséggel vásárolnak új szerződést, mint azok, akik nem értik a díjemelés okát.
Az érintettek 21 százalékponttal nagyobb valószínűséggel értenek egyet azzal, hogy biztosítójuk az ügyfelek érdekeit helyezi előtérbe.
A J.D. Power továbbá kimutatta, hogy a Chubb a legmagasabb, 688-as pontszámmal a legmagasabb rangsorolást kapta a lakástulajdon-biztosítások szegmensében, amelyet az AIG követ 680 ponttal, majd az Amica 679 ponttal.
Az Erie Insurance már második egymást követő évben áll a legmagasabb helyen a bérlői biztosítások szegmensében, 713 ponttal. A második helyen az Amica végzett 695 ponttal, a harmadik pedig a Lemonade 682 ponttal.