A vállalatok és kormányzati szervek mellett a magánszemélyek is egyre inkább a cybertámadások, adatlopások és online visszaélések célkeresztjébe kerülhetnek. Ezek ellen egyrészt a biztonságtudatosság növelésével lehet védekezni, de ha már megtörtént a baj, akkor a kár enyhítésében segíthet egy újfajta biztosítási forma a cyberbiztosítás, amelyet elsõként a Generali Biztosító fejlesztett ki Magyarországon.A digitalizáció korában egyre több idõt töltünk az online térben, és egyre több tevékenységet végzünk az interneten. Ezzel párhuzamosan újabb és újabb biztonsági kihívások jelentkeznek otthonunkban is, amit a statisztikák is alátámasztanak: 10 másodpercenként támadnak meg hekkerek egy otthoni számítógépet, évente mintegy 500 millió felhasználói adatot lopnak el, a zsarolóvírusos támadások száma évente 350%-kal nõ, és csaknem 30.000 bankkártyás visszaélést regisztráltak Magyarországon 2017-ben.
A Generali volt hazánkban az elsõ biztosító, amely úgy döntött, hogy cyberbiztosítási terméket fejleszt ügyfelei számára. A háromféle csomagváltozat elemei a lakásbiztosítás mellé, kiegészítõ biztosításként vehetõk igénybe.
Az új biztosítási konstrukció négy területre terjed ki. Biztosítási szolgáltatás vehetõ igénybe bank- és hitelkártyával, valamint személyes internetes hozzáférési adatokkal való visszaélés esetén. A Generali ügyfelei számára elérhetõ IT távsegítség többek között az operációs rendszer biztonságos telepítésére, WIFI beállítására terjed ki, segítséget nyújt egy vírustámadás esetén. A választható adathelyreállítási szolgáltatás az adatok visszanyerésében segít.
Lehetõség van továbbá jogvédelmi szolgáltatást választani, ami akkor nyújt jogi segítséget, ha sérül a cybertérben ügyfelünk érdeke: azaz információs bûncselekmény áldozata lesz, személyiségi jogai sérülnek, vagy webes úton kötött szerzõdéssel kapcsolatosan van jogi vitája.