Vírustámadás, vagy online zaklatás ellen is létezik cyberbiztosítás
2018.06.19
A vállalatok és kormányzati szervek mellett a magánszemélyek is egyre inkább a cybertámadások, adatlopások és online visszaélések célkeresztjébe kerülhetnek. Ezek ellen egyrészt a biztonságtudatosság növelésével lehet védekezni, de ha már megtörtént a baj, akkor a kár enyhítésében segíthet egy újfajta biztosítási forma a cyberbiztosítás, amelyet elsõként a Generali Biztosító fejlesztett ki Magyarországon.

A digitalizáció korában egyre több idõt töltünk az online térben, és egyre több tevékenységet végzünk az interneten. Ezzel párhuzamosan újabb és újabb biztonsági kihívások jelentkeznek otthonunkban is, amit a statisztikák is alátámasztanak: 10 másodpercenként támadnak meg hekkerek egy otthoni számítógépet, évente mintegy 500 millió felhasználói adatot lopnak el, a zsarolóvírusos támadások száma évente 350%-kal nõ, és csaknem 30.000 bankkártyás visszaélést regisztráltak Magyarországon 2017-ben.

A Generali volt hazánkban az elsõ biztosító, amely úgy döntött, hogy cyberbiztosítási terméket fejleszt ügyfelei számára. A háromféle csomagváltozat elemei a lakásbiztosítás mellé, kiegészítõ biztosításként vehetõk igénybe.

Az új biztosítási konstrukció négy területre terjed ki. Biztosítási szolgáltatás vehetõ igénybe bank- és hitelkártyával, valamint személyes internetes hozzáférési adatokkal való visszaélés esetén. A Generali ügyfelei számára elérhetõ IT távsegítség többek között az operációs rendszer biztonságos telepítésére, WIFI beállítására terjed ki, segítséget nyújt egy vírustámadás esetén. A választható adathelyreállítási szolgáltatás az adatok visszanyerésében segít.

Lehetõség van továbbá jogvédelmi szolgáltatást választani, ami akkor nyújt jogi segítséget, ha sérül a cybertérben ügyfelünk érdeke: azaz információs bûncselekmény áldozata lesz, személyiségi jogai sérülnek, vagy webes úton kötött szerzõdéssel kapcsolatosan van jogi vitája.