A biztosítótársaságok elemzése szerint a katasztrófa következtében bekövetkezett veszteségek mértéke elérheti a 2-4 milliárd dollárt, ami az egyik legnagyobb tengeri biztosítási káresemény lehet az elmúlt évtizedekben. Csak a híd kárait 1,2 milliárd dollárra becsülik, míg a jogtalan halálesetek és az üzletmenet megszakadása miatt benyújtott biztosítási kárigények 350-700 millió dollár között mozognak.
2024. március 26-án súlyos baleset történt Baltimore-ban, amikor a Dali nevű teherhajó nekiütközött a Francis Scott Key hídnak, ami a híd teljes összeomlását okozta. Az incidens következtében hat ember életét vesztette, és a város egy fontos közlekedési összeköttetést veszített el. A baleset következtében jelentős gazdasági, jogi és biztosítási következmények merültek fel, amelyek mind a várost, mind az érintett vállalatokat érintették.
Az ütközés előtt a Dali hajó több alkalommal is áramszünetet szenvedett el, ami már előre jelezte a közelgő problémát. Az eset kivizsgálása során kiderült, hogy a hajó üzemeltetői tudatában voltak a jármű vibrációs problémáinak, amelyek az áramkimaradásokhoz vezethettek. Az amerikai igazságügyi minisztérium (DOJ) szerint az incidens teljes mértékben megelőzhető lett volna, és ezért szeptemberben jogi lépéseket tettek a hajó tulajdonosai és üzemeltetői ellen.
A balesetet követő hónapokban komoly jogi eljárások kezdődtek. A Baltimore Harbor fő hajózási csatornájának megtisztítása, valamint a katasztrófa utáni helyreállítási munkálatok hatalmas összegeket emésztettek fel. Végül októberben a Grace Ocean Private és a Synergy Marine Private, a Dali hajó mögött álló vállalatok 101,9 millió dolláros egyezségre jutottak a DOJ-val. Az egyezség kizárólag a helyreállítási költségeket fedezi, és nem jelent elismerést az esetleges felelősségről. A cégek hangsúlyozták, hogy ezek a kiadások biztosítva vannak, és készek megvédeni magukat a további bírósági eljárások során.
A híd összeomlása súlyosan érintette Baltimore gazdasági életét. A város kikötője, amely évente több mint egymillió konténert kezel, működési kihívásokkal szembesült, amelyek hatással voltak a környék iparágaira és a lakosság mindennapjaira. A közlekedési akadályok miatt becslések szerint napi 15 millió dolláros gazdasági veszteség keletkezett, ami komoly nehézségeket okozott az áruszállításban és az ingázók számára.
A marylandi hatóságok bejelentették, hogy a híd újjáépítését 2028 őszére tervezik, és a költségek 1,7-1,9 milliárd dollárra tehetők. A projekt finanszírozása várhatóan szövetségi támogatásból, biztosítási kifizetésekből és egyéb visszatérítésekből fog megvalósulni. A baleset rávilágított az infrastruktúra karbantartásának és a balesetmegelőzés fontosságára, valamint arra, hogy milyen hatalmas kihívásokkal jár egy ilyen mértékű katasztrófa kezelése.