![](https://mabisz.hu/szemle/wp-content/uploads/szemle/img-8223.jpg)
A 17 halálos áldozatot követelõ baleset kapcsán az olaszországi vizsgálat állapította meg, hogy a buszon két átalakítást is végeztek, engedély nélkül. Egyrészt öt fõvel megnövelték a busz férõhelyeinek számát, másrészt egy másik üzemanyagtartályt is beépítettek.
Ezentúl a buszsofõrön komoly teher lesz annak ellenõrzésére, hogy a busz üzembentartója végzett-e átalakítást a jármûvön, és ha igen, akkor azt engedélyeztette-e. Az átalakítás ugyanis továbbra sem tilos, csak engedélyköteles. A gyakorlatban ennek ellenõrzését egyelõre nehéz elképzelni, márpedig ha a sofõr nem vesz észre bármilyen átalakítást, és nem tud meggyõzõdni annak jogszerûségérõl, akkor a börtönt kockáztatja.
A büntetéshez természetesen nem kell balesetnek bekövetkeznie, engedély nélkül átalakított busszal ugyanis elvileg egy métert sem lehet haladni közúton. A sofõrt tehát a közúti ellenõrzésen is megfoghatják, a buszt pedig az igazoltatás után gyanú esetén mûszaki vizsgára is küldhetik.