Magyarországon mintegy ötezer zöld rendszámú autó van forgalomban a Belügyminisztérium adatai szerint, ez a személygépjármû-állomány 0,15 százalékát teszi ki. Németországban ez az érték 0,4 százalék, tehát ott 0,25 százalékponttal magasabb az elektromos autó penetráció.
A tavalyi év végén 123 ezer elektromos autó futott a német utakon, közülük 62 ezer volt tisztán elektromos meghajtású. A növekedés csaknem 80 százalékos volt, s ezzel a bõvülés üteme 2012 óta most elõször haladta meg az elõzõ három év átlagát. Ha ez a dinamika megmarad, akkor 2022 elejére érik el Németországban az egymilliós darabszámot, amit eredetileg 2020-ra tûztek ki.
A növekedés annak ellenére gyorsult fel, hogy még mindig nincs elég megnyerõ és gazdasági szempontból is vonzó modell. 2017-ben csak az Opel Ampera-e jelent meg új, tisztán elektromos meghajtású kocsiként a piacon, a második generációs Nissan Leaf pedig 2018 elején.
Bár sok autógyár közölte, hogy hamarosan új elektromos modellekkel rukkol elõ, ez egyelõre várat magára. A neves gyártók közül egyedül az Audi hozza ki a Q5 e-tron Quattro elektromos utcai terepjárót (SUV) 2018 végén. Szintén az idei évre ígérte az e.Go Mobile startup cég a tisztán elektromos e.Go Life kocsit.
Az IFUA Horváth & Partners szakértõi azért várják mégis a 200 ezres darabszám túllépését, mert új Plug-in hibridek jelennek meg – ezekben kombinálják a belsõ égésû és az elektromotorokat –, a meglévõ e-kocsikat pedig feljavítják. 2017-ben is sok kiegészítés és „ráncfelvarrás” látott napvilágot a tisztán elektromos kocsiknál, ami gyakran erõsebb akkumulátort, s ezáltal nagyobb hatótávolságot jelentett. Az pedig, hogy a jelenlegi szûkös kínálat mellett is a korábbinál gyorsabban nõ az e-autók eladása Németországban, biztató jel a jövõre nézve.
Magyarországon idén tavasszal összesen 4836 zöld rendszámos autó volt forgalomban, ezek közül 2564 volt tisztán elektromos – közölte májusban a Belügyminisztériumtól kapott adatokat a G7 portál. Akkor összesen 3,3 millió személygépkocsi futott a magyar utakon. A Jedlik Ányos Klaszter honlapján hozzáférhetõ adatok szerint 2017-ben csaknem a háromszorosára nõtt a zöld rendszámú kocsik száma Magyarországon.