Ráfizetnek a nõk a mobilozásra
2018.08.13
Csaknem tíz százalékkal több mobiltartozás köthetõ a nõkhöz, mint a férfiakhoz, utóbbiak mégis többet fizetnek – derült ki többek között az EOS Csoport kutatásából.

Az EOS Csoport több százezer, 2017-ben kezelt ingatlanfedezet nélküli tartozást vizsgált meg kutatásában, amelybõl többek között kiderült, hogy bár a hölgyek 8 százalékkal több esetben halmoznak fel mobiltartozást, azok átlagos értéke 18 963 forint, ez mégis elmarad a férfiakhoz köthetõ tartozások 22 366 forintos átlagtól.
A darabszámban tapasztalható különbség az elmúlt évek során némileg változott: 2016-ban mindössze 1,6 százalék volt a különbség a nõk javára, míg az átlagos befizetések értéke jelentõsen – a férfiak esetében 17 százalékkal, a nõk esetében 15 százalékkal emelkedett. Ennek oka részben abban keresendõ, hogy a mobilkommunikáció egyre fontosabb szerepet tölt be a mindennapi életben, így érezhetõen több pénzt is szán rá a lakosság.
A korcsoportokat tekintve mindkét nem esetében a 40-59 év közöttiekhez köthetõ a legtöbb mobiltartozás – nagyjából minden második. Az adat összevág azzal a megállapítással, amely szerint a fiatalabb korcsoport számára annyira létfontosságúvá vált a mobil online jelenlét, hogy sokszor
prioritást élvez számukra a mobilszámla befizetése, a többi közszolgáltatással szemben.
A kutatás során a szakemberek a kapcsolattartás módjában is jelentõs változást érzékeltek, bár az elektronikus formában adósságról levelezõk száma még így sem mondható magasnak. Tavaly az adósok 1,2 százaléka tartotta e-mailben a kapcsolatot a kintlévõség-kezelõ vállalattal, ami duplája az egy évvel korábban mért értéknek.
Bár úgy tûnik, hogy elindult a digitalizáció ezen a területen is, a kapcsolattartás fõ csatornái továbbra is a postai levél, illetve a telefon. Agárdi Marianna, az EOS Faktor Zrt. fedezetlen követeléskezelési igazgatója szerint ennek oka fõleg abban keresendõ, hogy a jellemzõen érintett társadalmi csoportok igyekeznek körültekintõen és óvatosan kezelni pénzügyi adataikat, továbbá az átlagnál ritkábban veszik igénybe az online pénzügyi szolgáltatásokat is, így kevésbé fordulnak a kapcsolattartás elektronikus formái felé.