Közel 13 milliárdot költöttünk már kuponos oldalakon
2018.08.13
A teljes online bónuszos-kuponos piac közvetített forgalma az indulás utáni elsõ teljes évben, 2011-ben 3,5 milliárd forint volt, 2014-ben elérte a 10,2 milliárdot, és idén várhatóan mintegy 13 milliárd forint lesz – közölte a Bónusz Brigád.

A cég az indulása utáni elsõ teljes évben, 2011-ben egymilliárd forint forgalmat ért el, 2014-ben 2,7 milliárd forintot, míg idén várhatóan több mint 4 milliárd forint lesz a forgalma.
A Bónusz Brigád 8 év alatt már több mint 30 milliárd forintot spórolt meg a vásárlóinak, ennyivel kevesebbet kellett kifizetniük a magyaroknak – idézi a cég közleménye Kaprinay Zoltán ügyvezetõt, a cég egyik alapítóját.
A Bónusz Brigád adatai szerint, míg az elsõ 4-5 évben a piac 50-90 százalékos kedvezményekkel mûködött, ma már a 60 százalékos engedmény is soknak és ritkának számít. Ennek elsõsorban az az oka, hogy a 2008-as válságot követõen jó ideig a vevõk csak azt nézték, mennyi pénzt spórolhatnak meg a kuponos oldalakon keresztül, míg napjainkban már a minõség és a különlegesség számít, és ezért a 60 százaléknál nagyobb kedvezmény már inkább ijesztõ, mint vonzó – mondta Kaprinay Zoltán.
Változott a vásárlók korösszetétele is, míg kezdetben, 2010 szeptemberében szinte kizárólag a 25-49 évesek látogatták a kuponos oldalakat, addig mára 10 százalék körülire nõtt a 18-24 évesek aránya, illetve 20 százalékot tesz ki az 50 év fölöttieké. A tájékoztatás szerint az elmúlt években változott az átlagos vásárlási érték is: míg 2011-ben a kosárérték 8000 forint volt, addig 2018-ban már több mint 12 ezer forint. Jellemzõ az is, hogy minél idõsebb valaki, annál többet költ: a 18-24 évesek átlagosan 5500 forintért vesznek szolgáltatást, illetve 3900 forintért terméket, és 32 000 forintért utazási lehetõséget. A 25-49 évesek ugyanerre 6400 forintot, 5400 forintot és 36 000 forintot, az 50-64 évesek már 6900 forintot, 6400 és 40 000 forintot költenek, míg a 65 év felettiek átlagosan 6200 forintért vesznek szolgáltatást, 5800 forintért terméket, és több mint 42 000 forintért utazást.
Kiemelték, hogy a Bónusz Brigád nyereséges, az idén az elsõ hat hónapban 47,7 millió forint adózott eredményt ért el, míg tavaly ugyanebben az idõszakban mintegy 15 millió forint veszteséget könyvelt el, tekintve, hogy jelentõs fejlesztéseket hajtottak végre. Példaként említették, hogy az egész webes felületet újra írták, és bevezették a felhasználók személyre szabott elérését, így a cég vásárlói csak akkor kapnak levelet, ha van olyan új ajánlat, ami érdekelheti õket, és amelyik érvényes akkor, amikor a levelet olvassák.
A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,5 milliót. Ebbõl 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt.
A Bónusz Brigád felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak. A vásárlás gyakorisága változó, terméket hetente vesznek az emberek, szolgáltatást 1-2-4 havonta, utazást pedig fél, egy évente. A magyarországi vásárlók kétharmada nõ, és ez világszerte így van – közölték. A vevõk a bónuszok 27 százalékát ajándékba veszik.
A magyarországi internetes kuponos kereskedelem 2010-ben indult a Bónusz Brigád megalapításával és piacra lépésével. A következõ évben már több mint 130 kuponos weboldal mûködött az országban, hasonló megjelenéssel és tartalommal. Napjainkban azon cégek száma, amelyik mindhárom szegmensben jelen van, nem több tucatnyinál, miközben nagyon sok speciális, csak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra fókuszáló kuponos oldal van. A legnagyobb piaci verseny az utazási szolgáltatások területén érzékehetõ.