Az idei év elsõ hat hónapjában a vezetékes vízkár (41 százalék), a vihar (15 százalék) és az üvegtörés (10 százalék) okozta károk miatt érkezett a legtöbb lakossági bejelentés a Generali Biztosítóhoz, összesen közel 80 ezer esetben. Az eddigi évek tapasztalataiból kiindulva nyáron jellemzõen az idõjárással összefüggõ károk ugrásszerû növekedésére kell számítani.
A Generali idén csak június elsõ felében eddig több mint 6 ezer lakossági vagyont érintõ, vállalati és mezõgazdasági káresetet regisztrált, mintegy 1 milliárd forint értékben. Ezek jelentõs részét, több mint 80 százalékát a villámlás, a vihar és a jégverés okozta károk rendezésére irányuló bejelentések tették ki, de gyakoriak a felhõszakadásból fakadó kárigények és a tetõbeázás is.
A Generali adatai szerint a vagyonbiztosítási kárbejelentések tekintetében továbbra is a tanácsadón vagy alkuszon keresztül történõ bejelentés a legnépszerûbb, ez a forma az összes eset 33 százalékát teszi ki, ám a lakossági ügyfelek egyre nagyobb mértékben használják az online lehetõségeket: már az összes bejelentés 18 százaléka ezeken a csatornákon történik, utolérve ezzel a call centeres lehetõséget (18 százalék).
„Széles körû digitális, online kárbejelentési szolgáltatásainkkal hatékonyan tudjuk kezelni a megnövekedett nyári kárigényeket és a fogyasztói szokások változására is választ tudunk adni” – fogalmazott Szikszai József, a Generali Biztosító kárrendezési igazgatója. Hozzátette, a hagyományos kárbejelentési folyamatok továbbra is kedveltek, így a digitális, online lehetõségek bõvítése mellett a már jól ismert csatornákon is folyamatosan biztosítják a gyors kárrendezés lehetõségét.
2018.08.15
Közel 80 ezer lakossági kárbejelentés érkezett az idei év elsõ felében a Generali Biztosítóhoz, de a nyári hónapokban további jelentõs mértékû növekedésére számít a társaság. A biztosító csak június elsõ felében közel 1 milliárd forint értékû káresetet regisztrált – tette közzé a Generali Biztosító.