Az e-kereskedelmen túllépve számos új szolgáltatással próbál piacot hódítani az Amazon. Amerikában moziláncot vesznek, Angliában a biztosítási piacot célozták meg.
Az Amazon azzal, hogy tavaly 13,7 milliárd dollárért megvette a Whole Foods élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatot, gyökeret eresztett a fizikai világban is. Az annak idején online könyváruházként induló cég húsz egységbõl álló könyvesbolthálózatot is kialakított mára, s most a mozizáshoz kapott kedvet, hogy legyen olyan közösségi tere, ahol az általa gyártott és megvásárolt filmeket be tudja mutatni. A Landmark filmszínházai a luxuskategóriát képviselik, központi fekvésûek, és éttermek, kávézók is csatlakoznak hozzájuk. Egy bökkenõ azért még akad: a filmipar vertikális terjeszkedését tiltó 70 éves Paramount-törvényt kell eltörölni, amely eddig a verseny jegyében megtiltotta, hogy filmstúdiók saját mozikat üzemeltessenek. Washington azonban a hónap elején jelezte, hogy kész nyugdíjazni ezt a jogszabályt.
Az Amazon a brit biztosítási piacra is szemet vetett, és saját ár-összehasonlító portál indítását tervezi. A cég már javában tárgyal a biztosítótársaságokkal termékeik terjesztésérõl, ami aggodalommal tölti el a piacon jelen lévõ nagy közvetítõket. Az Amazon beköltözik a brit otthonokba, s ha kedvezõ csomagot tud kínálni, akkor a biztosítási piac erõviszonyait is gyökeresen át tudja alakítani – írja a The Guardian. A cég a kiterjesztett gyártói garanciabiztosítás, az Amazon Protect révén már jelen van a brit otthonokban is, és felhasználói oldalról logikus lépés lehet, ha a ház és a vagyontárgyak védelmét is rá bízzák. A siker persze nincs garantálva: a Google például az Egyesült Államokban és a briteknél 2016-ban elindította a pénzügyi szolgáltatásokat összehasonlító portálját, ám egy év múltán a gyér látogatottságra hivatkozva már be is zárta õket.
Európában a szigorú szabályozás és a magas tõkekövetelmények miatt az e-kereskedelmi cégek megfontoltan bõvítik kínálatukat pénzügyi szolgáltatásokkal, de egy biztosítási portál üzemeltetése túl nagy kockázatot nem hordoz.
Noha Jeff Bezos Amazon-vezér és Donald Trump elnök közismerten nem esznek egymás tenyerébõl, a kínaiak elleni fellépés összehozta õket. Az amerikai e-kereskedelmi cégek nyomására a külügyminisztérium azt tervezi, hogy megfizetteti a külföldi postavállalatokkal az interneten, döntõen a Távol-Keletrõl rendelt kisebb küldemények kézbesítésének teljes költségét, hogy az ne terhelje az adófizetõk pénzébõl fenntartott U. S. Postal Service-t. Az olcsóbb kézbesítés miatt versenyelõnyben van a külföldi konkurencia, ami mind Washington, mind az amerikai online boltok szerint fenntarthatatlan. A kormányzat a hazai és a küldõ ország vámszerveit a küldemények fokozottabb ellenõrzésére is felszólítja, hogy a csempészetet közös fellépéssel visszaszorítsák.