Mobilon böngészünk, asztali gépen vásárolunk
2018.09.02
A Bónusz Brigád szerint habár online vásárlásaink elõtt mobiltelefonon tájékozódunk, vásárlásainkat, bónuszaink beváltását asztali számítógépeinkrõl intézzük - írja a vg.hu

A Bónusz Brigád indulásakor, 2010-ben az online vásárlás még éppen csak elindult hódító útjára. Persze ekkor még mindenki asztali géprõl, laptopról netezett, a mobiltelefonos vásárlás még szinte ismeretlen volt – az okoseszközök akkoriban indultak hódító útjukra, de a benne rejlõ lehetõségeknek még nagyon az elején jártunk.

Az online kereskedelem a mai napig is töretlenül halad elõre, 2014-hez képest a felmérések szerint közel megduplázódott a hazai online kiskereskedelem forgalma. A GKI Digital adatai szerint miközben a kiskereskedelem egésze 2017-ben „csak” hozzávetõleg 6 százalékkal bõvült egy év alatt, addig az online piac csaknem 18 százalékkal tudta növelni bevételeit, és ezzel már a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3 százaléka származik internetes értékesítésbõl.

A tavalyi online kiskereskedelmi bõvülést már nagyobb mértékben magyarázta a vásárlási gyakoriság növekedése, hiszen a felmérés szerint egy ember 11,2 alkalommal vásárolt online 2017-ben, míg 2013-ban egy aktív vásárló még csak közel 9 alkalommal vásárolt a neten. Az online vásárlói bázis közel 7 százalékkal nõtt, így 3 millió fõ körül van azok száma, akik a neten vásárolnak, idén további növekedést prognosztizál a piackutató cég.

Ha az online vásárlások platformjára vagyunk kíváncsiak, akkor a Bónusz Brigád adataira támaszkodva azt a tendenciát látjuk kibontakozni, mely szerint a mobil forgalom az oldalon 2017 szeptemberében már átlépte az 50 százalékot és ez a szám a hétvégeken még magasabb – úgy tûnik munkaidõn kívül legtöbben már nem ülnek le gép elé, hanem a mobiljukon intéznek mindent.

A mobilhasználók aránya folyamatosan nõ, 2018 augusztusában már közel a látogatók háromnegyede telefonján nézegette az oldal ajánlatait. További kategóriákra bontva a látogatók preferenciáit, az derül ki, hogy a leginkább mobilról látogatott kategória a termékajánlatok kategóriája, ide majdnem stabilan 70 százalék érkezik okostelefonjáról. Az utazásokat és szolgáltatásokat kínáló kategóriákban is 50 százalék felett van a mobilosok aránya, és itt is folyamatos eltolódás figyelhetõ meg az utóbbi egy évben a mobil felé.

Érdekes, hogy bár a Bónusz Brigád forgalma 2017 szeptemberétõl kezdett a mobileszközök felé tolódni, az új felhasználók nagy része is mobilról érkezik. Azonban maga a vásárlás folyamata jellemzõen még mindig asztali géprõl vagy laptopról történik – mindössze 30 százalék körül van a mobilról vásárlók aránya. Ez azt jelenti, hogy bár a termékeket/szolgáltatásokat mobilon nézik, választják ki az emberek, mégis a végsõ vásárlási folyamat idejére visszatérnek a hagyományos internetes eszközökhöz.