Lassan itt a téli gumi szezon: mit vegyünk, és mit ne?
2018.10.03
Éjjelente már nem ritka a gumigyártók által téligumi-felszereléshez ajánlott 7 Celsius foknál hûvösebb idõ, tehát nem árt lassan lecserélni az abroncsokat. Aki idén venne új szettet, annak megmutatjuk a német autóklub teszteredményeit.

A szokottnál korábban kezdõdött az idén a téli kerékcsere szezonja – közölte hétfõn az Abroncs Kereskedõház. A cég 11 budapesti szervizében már most több mint 70 százalékos a szerelõállások kihasználtsága, és a nagy rohamot a következõ hetekre várják.

A téli gumi nem csupán a havas utak miatt kell, száraz hideg idõben is szükség van rá. A négy évszakos gumi is hasznos, de nem mindegy, milyen utakon használjuk ezzel az autót. Elsõsorban azoknak lehet megfelelõ, akik nagyrészt városban autóznak, a tisztított utakon, nem tervezik, hogy hegyvidéken autóznak, és éves futás tekintetében maximum 15 ezer kilométert utaznak autóval. Egy négy évszakos abroncs nem tudja ugyanazokat a tulajdonságokat nyújtani, mint egy téli abroncs: vidéken, mély hóban való közlekedésre nem olyan alkalmasak.

Ezeket a téli gumikat vegyük

Az ADAC idén is kiválasztotta a legjobb téli gumikat, amihez két méretben végezte el a teszteket, szokásos módon több szempontot - a száraz, nedves, havas, jeges úton mért jellemzõket, valamint a zajkomfortot, az üzemanyag-fogyasztást és a kopásjellemzõket - is figyelembe véve.

A 2018-as tesztben a Continental és a Dunlop "jó" minõsítést ért el a kisautó méretben (175/65 R14), míg a kompakt osztályában (205/55 R 16) a Continental, a Dunlop és a Goodyear szerepelt „jó” eredménnyel.

A 175/65 R 14 T tipikus kisautós abroncsméret, ebben a kategóriában 12 gumi teljesítményét mérte le az ADAC egy Ford Fiestán. Az abroncsok közül csupán a Continental WinterContact TS 860 és a Dunlop Winter Response 2 kapott „jó” minõsítést. Mind a két mintázat azonos eredményeket ért el. A többi gumiabroncs „kielégítõ” eredményt kapott, kivéve a kínai Nankang, amely eredményei alapján megbukott a teszten.

Forrás: ADAC

A drága gumiabroncsok nem mindig jó gumiabroncsok

Az alsó-középkategória, illetve a középkategória legnépszerûbb méretének számító 205/55 R16 abroncsok közül 16-ot tesztelt az ADAC, az alábbi eredményekkel:

Forrás: ADAC

Figyelemre méltó, hogy a drága abroncsok nem feltétlenül jók is: a Michelin Alpin 5 és a Pirelli Cinturato Winter mind a prémium árkategóriában vannak, ugyanakkor a mezõnyben csak középen vagy hátul helyezkednek el.

A Continental WinterContact TS860, a Goodyear UltraGrip 9 és a Dunlop Winter Sport 5 kaptak „jó” minõsítést, a Laufenn IFIT LW31 mintázat kapott „elégtelen” eredményt.